Selvplukk av bringebær 2019

Lørdag 20.07.2019. var det tid for plukking av bringebær igjen. For i dag åpnet Vestre Frogner gård for selvplukk av bringebær.

Jeg ble hentet av pappa og storesøster klokken 07.00, slik at vi var ute i god tid. For selvplukk åpnet klokken 08.00. og vi viste jo ikke hvor mye bær som var klare for å bli plukket.

Men i år være bringebærene store og saftige, noe de ikke var i fjord da var de litt tørre. Så bra bringebærene har fått litt mer regn i år.

Men etter ca. 2 timer takket vi for oss. Totalt hadde vi fått ca. 22 kilo med bringebær.

Dagens fangst ble 22 kilo med bringebær

 

Så nå var det bare å bli kjørt hjem igjen, slik at jeg kunne starte behandlingen av bærene.

I morgen vil jeg skrive om noe av det jeg har gjort med mine bær og komme med oppskriftene jeg har brukt.

For jeg har laget rørt bringebærsyltetøy, kokt bringebærsyltetøy og jeg har prøvd meg på bringebær likør. Samt at jeg har fryst ned noen bær. Slik at jeg har saftige og gode bær til en av favoritt kakene mine.

Hvis du bor i Oslo området og tenker at du også har lyst på selvplukket bringebær. Da ville jeg tatt turen til Vestre Frogner gård.

 

 

 

#selvplukk #bringebær #vestrefrognergård #norge #bærum #skui #juli2019 #sommer2019 #blogg #saftigebringebær

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg