Så var det min tur, Corona syk

Jeg trodde jeg hadde greid meg gjennom Corona pandemien uten å bli smittet. Grunnen til dette er at jeg har fått seks doser med Corona vaksine, fire Pfizer og to Moderna. Dette fordi jeg er i risikogruppen for å kunne bli alvorlig syk, på grunn av flere kroniske diagnoser.

Men i tillegg har jeg brukt munnbind og mye Antibac.

Jeg har hatt Corona tett innpå kropp flere ganger under pandemien. Den første som ble smittet var min niese. Hun ble smittet på skolen, og bodde hos meg mens hun var smittebærer. Ble ikke smittet den gangen, og glad for det.

Neste gang jeg opplevde smitte tett på kroppen var i en vinterferie, da min storesøster kom på hytta. Hun viste ikke at hun da var blitt smittet av noen på sin arbeidsplass. Men dessverre ble mamma og pappa smittet. Mens jeg og vår niese ikke ble smittet.

To positive hjemmetester.

Men til slutt ble det min tur, men når og hvor jeg ble smittet. Det vet jeg dessverre ikke, men smittet ble jeg. Så hunden Clara ble sendt til mamma og pappa, slik at pappa kan lufte henne.

For formen min ble rett og slett elendig. Jeg var innom flere av symptomene på Corona;

  • Muskelsmerte.
  • Tung pust.
  • Tørrhoste/letthoste
  • Frysninger
  • Utmatelse
  • Nysing
  • Rennende nese
  • Hodepine
  • Nedsatt smaksans
  • Tett nese
  • Rosa/rødhet av det hvite i øynene

Den verste symptom var hodepinen. For det var kraftige smerter som plutselig kom, og det føltes nesten som om noe skulle sprenge i hodet mitt.

Det som var positivt, var at jeg gikk ned i vekt. Selv om jeg var inaktiv. For under perioden jeg var smitte har jeg gått mellom 400 til 600 strikk. Dette er turer fra senga til badet, og til stua, samt til kjøkkenet for å prøve å finne noe mat. Men mat har ikke smakt.

Jeg har nå snart vært dårlig i en uke. Så håper at formen snart blir bedre, slik at jeg kan få kommet en tur på hytta. Der er det masse snø som må måkes bort fra veien inn, samt platinger og tak.

Men det å være enslig og syk, hvor man ikke orker noen ting. Bare ligger rett uten i senga eller på sofaen. Det er ikke noe liv, og når man da må ta seg sammen for å prøve å lage noe mat. Fører dette bare til lengre sykdomsbilde. Så skulle gjerne hatt en som kunne tatt seg av meg, slik at jeg kun kunne tenke på å bli frisk fortest mulig.

 

 

Men nå har vi kommet til februar 2024. Regjeringen og helsemyndighetene i Norge forteller ikke lenger om hvor mye smitte det er i samfunnet. Dette syntes jeg er litt rart, for vi som er i risikogruppen for å bli alvorlig syke. Lever nå i det visshet om at det er lite smitte, men så kan det hende at det er mye smitt. Men dette vet vi ikke. Hadde vi vist om det var mye smitte, hadde vi takk forhåndsregler når vi skulle ut av våre hjem.

Det er også rart at det mange steder er fjernet sprit dispensere med Antibac. Dette burde stå rundt på sykehus, apotek, mat butikker og kjøpe sentere.

 

#corona #coronavirus #smittet #kronisksyk #lungesyk #revmatiker #sarkoidose #spinabifida #bekhterev #astma #diabetes #sarscov2 #februar2024

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg