Ren utøver

Som mange av dere har lurt på. Så har jeg hatt en plan om å gjøre noe artig i tiden fremover. Men for å gjøre dette måtte jeg ta en undersøkelse hos Antidoping Norge.

Grunnen til dette er at jeg skal begynne å konkurrere i en ny idrett.

Jeg har vært så heldig at jeg har fått lov til å prøve det jeg ville av idretter under min oppvekst. Så jeg har prøvde følgene idretter.

  1. Langrenn.
  2. Alpint.
  3. Telemark.
  4. Turn.
  5. Fotball.
  6. Svømming.
  7. Orientering.
  8. Friidrett.
  9. Ishockey.
  10. Innebandy.
  11. Bryting.
  12. Klatring.
  13. Padling.
  14. Seiling.
  15. Sykling.

Men på 90 tallet da jeg jobbet i en sportsbutikk. Ble jeg spurt om jeg kunne bli med på kurset Grønt kort i golf. Dette var noe alle som skulle spille golf måtte ha. I butikken jeg jobbet var vi to stykker som ble med på kurset Grønt kort. Så da hadde butikken to ansatte som kunne selge golfutstyr.

Jeg kjøpte meg golfutstyr til jeg skulle opp til eksamen på golfspill på en gane.

For fire år siden startet jeg opp med golf igjen. Siden har jeg blitt hektet.

Så i år skal jeg være med på Norges Cupen i paragolf. Gleder meg utrolig mye til dette. Regner ikke med å vinne, men det skal bli gøy å konkurrere igjen.

Er usikker på om kroppen vil takle 3 golfrunder på tre dager i Norge. Har ikke gjort dette før.

I paragolf i Norge møter du personer hvor noen har større utfordring en andre.

Her treffer jeg alt fra personer du ikke ser har nedsatt funksjonsevne til personer som f.eks sitter i en elektrisk golfrullestol, er blind, spiller med kun en arm, bruker forskjellige proteser eller har dovns. Golf er ingen hindring, kun en mulighet.

Så håper at jeg i årene fremover vil treffe mange nye mennesker som har nedsatt funksjonsevne som har begynt å spille golf.

Men det er ikke gratis å delta på konkurranser, samt reise rundt i Norge. Så håper at det finnes et par firmaer der ute, som kunne tenke seg å sponse en nybegynner innen paragolf.

 

#kronisksyk #chrons #bekhterev #lungesyk #revmatiker #sarkoidose #spinabifida #astma #diabetes #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #paragolf #golf #golfsommedisin #aktivmeddiagnose #norgesgolfforbund #trengersponsor #ping #pinggolf #pinggolfnorge #titleist #titleistnorge #renutøver #nedsattfunksjonsevne

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg