Dag 8. Balcova 05.09.23. Uvær

Vi våknet til en litt grå dag, så det ble spennende å se om nedbøren som var meldt ville komme ned over Balcova.

I dag er første dag med mitt nye program, syv behandlinger på en dag. Så får se hvordan kroppen reagerer på dette.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på venstre skulder klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafin behandling av rygg og hender klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.

Dette blir en hektisk dag, så får prøve å slappe av etter siste behandling.

Til de av mine følgere som har vært her på Balcova Termal Otel, så er det datteren til Turgut som setter TENS på skulderen min. Turgut jobbet tidligere som fysioterapeut her på Blacova.

Skal bli godt med litt TENS behandling av min ødelagte skulder.

 

Men massøren var flink i dag, han jobber nå med nedre del av ryggen og rumpa mi. Så da får vi håpe at skulderen blir bedre etter noen dagers uten massasje.

Mens fysioterapeuten jobber med rygg og nakke. Tror jeg snart er noen centimeter høyere. For han dra og vrir mye på nakken min. Men godt er det.

Det fine med å ha vært her før, samt at en på forrige gruppe fortalte at jeg skulle komme ned. Er at man da har noen fysioterapeuter å prate med. Jeg prøver å lærer de litt norsk og de prøver å lære med litt Tyrkisk. Dessverre tror de at jeg kan mer en jeg kan, så har litt å jobbe med her.

Under dagens siste økt, individuell fysioterapi åpnet himmelen seg for første gang i dag. Det var et kraftig uvær som var på vei. Heldigvis ga det seg før jeg skulle gå i fra behandlingsavdelingen og opp til min lugar.

Solsenger som snart flyter i mitt nye terapibasseng.

Men rundt klokken 15.00 åpnet himmelen seg igjen. Da fikk vi uværet “Daniel” som var meldt. Det regnet kraftig, lynte og tordnet. De to nærmeste lynnedslagene var under 500 meter unna oss på Balcova Termal Otel. Ved mellom måltidet klokken 16.00. var det kun noen får nordmenn som tok veien ut i regnet og over til messa. På vei tilbake etter mat så vi at noen nordmenn hadde begynt å jobbe utenfor Bingul. Så da var det bare å hive seg rundt å prøve å hjelpe til. Ble dessverre ikke noe ville etter dagens behandlings økt.

To revmatikere og en lokal helt i arbeid.

Jeg var heldig og fikk ikke noe vann inn på min lugar, men to fine svømmebasseng utenfor blokka. Like heldige var ikke de som bodde på Bingul. Der var det noen som fikk mengder med vann inn på lugaren sin. Grunnen til at vannet kom inn på lugarene på Bingul, var at slukene på taket var tette. Der stod det mellom 60 til 80 centimeter med vann, som begynte å finne andre veier ned fra taket.

Her kan man dusje inne på lugaren og ikke i dusjen.

Men med hjelp fra medpasienter og noen ansatte her på Balcova fikk vi vannet unna, så får håpe at lugarene ikke er for mye ødelagt. Jeg hadde ikke godkjent å blitt på en lugar som har vannskade. Lungene mine hadde ikke hatt godt av å sove i en fuktig lugar.

Jeg har også funnet meg en gjeng med kortspillere her nede, så hver kveld etter middag. Sitter vi å spiller forskjellige kort spill. Det er utrolig kjekt, for da tenker vi på noe annet en sykdom. Vi ler og hat det gøy i lag.

Spiller Idiot med to kortstokker.

Har vært her to ganger tidligere hvor vi har hatt enda verre vær en det vi fikk i dag. Så får håpe på bedre vær i morgen og at det ikke kommer noe mer regn mens vi er her på Balcova Termal Otel

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #sjekkeblodtrykk #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #uvær

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg