Dag 7. Balcova 04.09.23. jordskjelv i Kusadasi

Da har vi vært her på Balcova i en uke, og har tre uker igjen av vårt opphold. Så skal bli godt med en ny uke med behandlinger og trening. Dette skal bli godt for en sliten bekhterev kropp.

Dessverre har den venstre skulderen min blitt mye dårligere etter massasjen jeg fikk på fredag. Så etter trenging og behandling i terapibassenget. Møtte jeg oppsøke de norske sykepleierne, som tok meg med til legen. For har store smerter i venstre skulder.

Skaden i skulderen er gammel, fra jeg falt på ski i Østerrike for mange år siden. Men problemet kommer etter at massøren har massert litt hardt.

Så legen sa jeg ikke skulle ta massasje i dag, pluss at jeg skulle starte med TENS behandling av skulderen. Vil skrive mer om TENS behandling en annen dag.

Så dagens program ble slikt.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på venstre skulder klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafinbehandling av rygg og hender klokken 13.20.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.
Hovedinngangen på Balcova Termal Otel

Under gruppetreningen i terapibasseng og sal, gjør jeg alternative øvelser når armene skal brukes. Så godt jeg har vært på mange turer, slik at jeg har et godt utvalg med øvelser som kan gjøres.

Fysioterapeuten jobber med økt bevegelighet i rygg og nakke, men jobber nå også med en ødelagt skulder. Han sier han skal fikse skulderen min. Så satser på at han får til dette.

I morgen skal jeg ha fult program, så blir 7 behandlinger/treninger. Så nå får kroppen kjørt seg.

Terrassen uten for resturanten på Balcova Termal Otel

I dag tidlig klokken 08.30, var det visstnok et jordskjelv i Kusadasi, som er en by ikke så langt unna. Det hadde visstnok en styrke på 4.9. Jeg merket ingen ting til dette, da jeg var på vei til behandlingsavdelingen. Men noen andre med pasienter hadde visstnok merket jordskjelvet.

Scenen hvor vi savner sangfuglen Hege Cesilie Mobakk og hennes vakre stemme.

Det står bra til med alle mine med pasienter.

Etter middagen ble det litt kortspill, som ble spilt under litt uvær. Det lynte og tordnet, samt at det kom litt regn.

Så vi håper at været som er meldt i morgen ikke kommer, for da er det meldt skikkelig uvær. Og jeg har ikke med meg regntøy, skulle jo ligge ute i solen å samle opp litt vitaminer.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #sjekkeblodtrykk #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg