Dag 6. Balcova 03.09.23. avslapping

Så var første søndag her, dag seks av mitt opphold på Balcova Termal otel.

Søndager er også fridager, så ingen behandlinger i dag.

Ble derfor en litt sen frokost, da det var godt å sove litt lenge. Så frokosten ble klokken 12.00.

Balcova i solnedgangen.

Det er viktig å slappe av når man kan på behandlingsreiser, for da blir resultatene av treningen og behandlingen mye bedre.

Dagen ble tilbrakt på en liten går tur, sammen med noen med pasienter til Balcova gata. Noen av de som var med er første reist til Balcova, så fint å vise de litt rundt i bydelen.

Resten av dagen ble tilbrakt foran blokka, hvor lugaren jeg bor på er. Hvor vi hadde noen gode samtaler.

Noen dager får vi Tyrkiske jordbær til dessert, et godt alternativ til de norske. Men ikke like søte og gode som de norske.

Tyrkiske jordbær

Det er ikke så veldig varmt her for tiden, maks 34 grader. Skulle gjerne hatt litt høyere temperatur, slik at jeg hadde fått opp slimet som er i lungene mine. Men får håpe på høyere temperatur og lavere luftfuktighet i ukene som kommer.

Eller skal det bli godt med en ny uke med behandling. For merker allerede at behandlingen hjelper. Men usikker på om jeg greier å slå resultatet jeg fikk sist jeg var her på Balcova i 2016.

Har en fantastisk flink fysioterapeut, som også er utdannet som manuell terapeut og snart ferdig osteopat. Så er i veldig gode hender. Han sier han skal fikse meg, slik at jeg blir en oppgradert utgave når jeg kommer hjem. Blir spennende å se om han lyktes.

Vet at noen har etterlyst bilder av området, så skal prøve å ta litt mer bilder de neste dagene. Sam at jeg vil skrive litt om de forskjellige behandlingene jeg har.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #sjekkeblodtrykk #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #fridag #søndag #behandlingsfri

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg