Dag 3. Balcova 31.08.23. første behandlingsdag

Skal bli godt å komme i gang med litt behandling. Er fem år siden jeg sist var på behandlingsreiser og syv år siden jeg sist var på Balcova. Så kroppen trenger dette, men dessverre har jeg ikke fult program enda.

Denne uken har jeg litt redusert program, fordi legen er redd for de med litt høyt blodtrykk. Men det er jo vanlig at blodtrykket går opp når man har reist lenge og lang, samt kommet til varmen.

Så dagens program består av:

  • Gruppe gym klokken: 11.15.
  • Parafin behandling på rygg: klokken 13.20.
  • Massasje klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.

I tillegg måtte jeg innom sykepleier for å måle blodtrykket. Blodtrykket er under kravene til legene her nede nå. Men dessverre vil legen måle blodtrykket i tre dager, får han gjør en evaluering. Så kanskje får jeg fult program neste uke.

I år har jeg valgt å følge legen råd, og ikke ha dobbelt med basseng og gruppe gym som jeg hadde siste jeg var på behandlingsreiser til Balcova i 2016.

I gruppe gym i sal og gruppe trening terapibasseng har gruppen min B, fysioterapeuten Mezut.

Mens i individuell fysioterapi, har jeg terapeuten Ömer. I dag har han målt kroppen min, så da har vi noe å jobbe med fremmover.

Benken som brukes på gruppe gym

Så vil skrive litt om de forskjellige behandlingsformene i løpet av resten av oppholdet pluss hvordan min dag er.

Jeg lever som en toppidretts utøver her på Blacova. Jeg sover, har spiser, har behandling/trening og så sover jeg igjen. Før det er litt mer mat, behandling og trening, før jeg sover litt igjen. Før dagen avsluttes med middag, før man igjen sover.

I år har jeg valgt å sove mye mellom behandlingene, slik at kroppen skal tåle alle behandling.

Men er også sosial innimellom. For har jo vært på noen behandlings turer til Balcova, og hjelper de som ikke har vært her før. Samt prater også med terapeuter som kjenner meg igjen fra tidligere opphold. Alltid gøy å bli gjenkjent.

I tillegg blir det noen gåturer ut for å handle proviant og annet man trenger i fire uker.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #sjekkeblodtrykk #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg