Dag 27. Balcova 24.09.23. Tid for pakking

Så var plutselig siste dag her på Balcova. Skal bli godt å komme hjem til Clara og min niese på 15 år. Men får bruke dagen her på best mulig måte.

Skal bli godt å komme hjem til Clara, og kunne gå lufteturer med henne igjen.

Tenkte egentlig å tå dolmus og trikk inne til klokketårnet i Izmir i dag, og gå tilbake til Balcova. Men da jeg våknet var ikke kroppen min klar for en slik tur. Så ble heller liggende i sengen å se på Formel 1 fra Japan. Krabbet så ut på dekk rundt klokken 11.30, for da var det snart tid for frokost/lunsj i byssa.

Etter lunsjen bar det innom resepsjonen på båten. Måtte jo huske på å betale for vasken av klærne mine som var blitt vasket på båtens vaskeri. Jeg hadde fått vasket 7 t-skjorter, 2 shortser, 9 underbukser og fem par sokker. Klærne ble levert en dag, og fikk de rene og pene tilbake neste dag. For dette betalte jeg ca. 263 norske kroner. De norske gjestene på Balcova får 30% rabatt på vasking av klær.

Dette er første gangen jeg betaler for vasking av klær her på Balcova. På mine tidligere reiser har jeg kjøpt en vaskebalje, vaskemiddel og trøkestativ. Brukt mye tid på vasking av klær. Så tror at årets deal med levering av klesvask, blir min fremtidige løsning her på Balcova.

Etter at jeg hadde betalt for klesvasken, bar det av sted til Kipa for siste gang i år. En av mine medpasienter har kjøpt en fin veske der nede. Så har prøvd å finne den i flere dager, og i dag hadde jeg flaks. Nå har jeg gave til min niese når jeg møter henne mandag om en uke.

Fortauet er stengt, så her har det skjedd noe!

Men på vei ned til Kipa, var fortauet plutselig stengt. Det var politisperringer og masse knust glass. Tre av rutene på et av utestedene var ødelagt. Tidligere har dette stedet vært en strippeklubb, men usikker på hva som er der nå.

En rute som er helt knust.

Men da jeg kom tilbake, fikk jeg har av en medpasient at han hadde hørt noe skudd i 7 tiden i dag tidlig. Så om det var her skuddene ble avfyrt, vet ikke jeg.

Ser nesten ut som noe har skutt med hagle på vinduet. Samt sparket det andre inn.

Men alle mine medpasienter er blitt gjort rede for i dag.

Resten av dagen ble tilbrakt på dekk, med noen gode samtaler. Men også en tur innom lugaren for å se på litt fotball på telefonen.

Da tiden var inne for middag tuslet to karer ned mot Lucifer gastro pub. De hadde veldig lyst på pizza til middag. På veien ned møtte de en blid dame som hadde vært på shopping. Hun snudde og ble med ned. Men dag vi fikk satt oss ned, fikk vi en dyster beskjed. Kjøkkenet var stengt i dag, så da var det bare å sette kursen tilbake mot skipet igjen. Litt skuffet gikk vi tilbake, og ble litt skuffet over hva vi fikk servert i byssa på vår siste dag.

I morgen setter vi kursen mot Norge igjen. Vi får håpe at vi får plass til alt vi har handlet i bagasjen, for vi har ikke mye tid i morgen for å handle nye kofferter, da bussen til flyplassen går klokken 08.00.

Kvelden ble avsluttet i boblekaret for siste gang.

Boblekaret er laget for kortvokste personer.

På dekk utenfor lugaren min er det en katte mor med fire unger, samt en annen kattunge som er blitt utstøtt fra sin familie. Så livet her på Balcova er hardt for både mennesker og dyr. Kattungen som er blitt utstøtt har fått litt medlidenhet fra en norsk samaritan. Som har tatt den med til dyrlegen, men den trenger fortsatt pleie. Men er redd for at den utstøtte kattungen går en dyster tid i møte. Så håper at noen på neste gruppe kan ta over å følge med på kattungen.

To av kattungene som sover.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #kattunger #minhund #tibetanskspaniel

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg