Dag 24. Balcova 21.09.23. siste onsdag Hydroterapi

I dag våknet jeg utvilt for første gang her på Balcova. Om dette skyldes behandlingen jeg fikk av fysioterapeuten i dag vet ikke jeg. Men godt var det å våkne, klar for nye økter med behandling og trening.

Utenfor lugaren min bor det nå fire små kattunger, som elsker å leke og klatre.

Etter denne dagen har vi kun en dag igjen med fult program, for på fredag skal vi måles av fysioterapeuten i den siste timen vi har med han eller henne.

En av kattungene som bor utenfor lugaren min.

 

De fleste her nede har fått med seg hvem sykepleierne er, men til info så er det en jordmor og en intensivsykepleier. Fikk beskjed om at jeg måtte oppgi riktig yrke, fordi det finnes forskjellige sykesøstere.

En annen kattunge som bor utenfor lugaren min.

Eller kan jeg oppgi at de to andre kommer fra våre to nordligste fylker, Nordland, og Troms og Finnmark.

Så mye som skjer her nede på Balcova, og nå har vi ikke så mange dager igjen her nede. Så skal man få til noe, må man skynde seg.

Greide nok en gang å gjennomføre fult program i dag, og det ble slikt. Så er stolt av meg selv.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på nedre del av rygg klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafin behandling hender kl. 13.05.
  • Parafin behandling av rygg klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.
  • 10 minutter i jacuzzi etter gruppetrening terapibasseng.
  • 10 minutter i badstue etter jacuzzien.
  • 10 minutter i steam dusj etter badstuen.

Men var veldig sliten når jeg skulle ha individuell fysioterapi. Fikk derfor samme behandling i dag som i går av fysioterapeuten. Så blir spennende å se om han på nytt redder natten min. Dette er en av de bedre fysioterapeutene jeg har hatt her nede på Balcova. En utrolig dyktig kar.

Etter endt behandling sovnet jeg på sengen, og våknet først etter 1,5 time. Etter powernappen ble det en rolig kveld foran PC med flere episoder av Driver to Survive, for har ikke sett denne serien enda. Men lastet ned Netflix før jeg dro til Tyrkia. Har planer om å si den opp, når jeg har kommet hjem igjen.

Kvelden ble avsluttet med 45 minutter i boblekaret. Badekaret dekker cirka halve kroppen min, så her må de akrobatiske krumspring til for å få hele kroppen oppi.

Andre behandlingsformer som bruker vann

Hydroterapi er behandlingsmetoder hvor man bruker vann. Terapiformen kan innebære hele eller delvis bad med stigende eller fallende temperatur, kalde fotbad, varmt fotbad, varme bad, eller damp bad.

Whirlpool for hender.

Ulike tilsetninger i vannet som kullsyre, olje, svovel, urter, mineraler eller andre stoffer kan ifølge hydroterapeuter ha en legende virkning. I enkelte tilfeller vil undervanns massasje inngå som en del av behandlingen.

Whirlpool for føtter.

Dette er noen av hypoterapibehandlingene du kan få her på Balcova.

  • Bassengtrening
  • Boblebad
  • Undervannsmasasje
  • Whirlpool
  • Jet-dusj
  • Vichy dusj
  • Mani-Jet
  • Pedi-Jet
  • Kontrast bad
Vichy dusj.
Undervanns massasje.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #utslitt #kattunger

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg