Dag 23. Balcova 20.09.23. Vafler

I natt har jeg dessverre sovet dårlig, en av grunnene til dette er at hjernen min noen ganger jobber på høygir om natten. Men tror det er noe mer som ligger bak. Grunnen til dette er at på mine tidligere behandlingsopphold i utlandet, har jeg hatt et utrolig overskudd den siste uke. Dette har jeg ikke i år. Er veldig sliten og sover mye. Jeg tror at grunnen til dette er at mine blodprøver på nytt har begynt å falle.

For at kroppen min skulle greie å gjennomføre dette behandlingsoppholdet på fire uker, fikk jeg to poser med jern tidligere i sommer. Grunnen til dette et at jeg har kronisk mangel på jern i blodet mitt. Når det blir for lavt, spiser jernet av blodprosenten slik at den faller. Så jeg får bestille en time hos fastlegen, slik at jeg kan få sjekket blodet når jeg har kommet hjem.

Så i dag våknet jeg og lurte på om jeg ikke skulle gå på de første behandlingene. Men som den gode samaritan tok jeg meg sammen og gikk til behandlingene.

Så greide å gjennomføre fult program i dag, og det ble slikt.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på nedre del av rygg klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafin behandling hender kl. 13.05.
  • Parafin behandling av rygg klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.
  • 10 minutter i jacuzzi etter gruppetrening terapibasseng.
  • 10 minutter i badstue etter jacuzzien.

Men da jeg kom til timen med min fysioterapeut. Var det flere av terapeutene som spurte hvordan det gikk med meg. Jeg svarte at luften var ute av ballongen og at jeg var helt ferdig. Fikk derfor en behandling for nakken og ryggen. Husker ikke hva denne behandlingen heter, men jeg sovnet under behandlingen. Under behandlingen følte jeg at jeg hadde edderkopper og maur som gikk rundt i mine armer og bein. Terapeuten så at dette var riktig for han jobbet med nervebanene i nakken min.

Etter endt behandling, fikk jeg beskjed om å gå å legge meg på lugaren. Der sovnet jeg, og jeg fikk ikke med meg at vaskedamen var innom å tømte søppel bøtta. Jeg fikk også nye håndklær.

Våknet klokken 16.00, og greide å få med meg vaflene som ble stekt på terrassen. Så tusen takk til Arnt Helge og hans medhjelpere. Vaflene smakte veldig godt.

Arnt Helge, og en av hans hjelpere.

Etter dette var det tid for en tur til apoteket, fordi jeg ikke hadde greid å telle riktig når jeg tok med meg medisiner i fra Norge. Heldigvis trenger man ikke resept her i Tyrkia, så da fikk jeg greit ut noen piller.

Tok også turen innom Kipa, for å se etter en liten gave til min niese. Men fant ikke noe i dag. Så nå begynner tiden å renne ut for meg. Men skal vel greie å finne noe til slutt.

Kvelden ble avsluttet i boblekaret, med en episode Viljeskalle på høytaller. Viljeskalle er en podkast med Petter Northug.

Når det gjelder kjærlighet her nede på Balcova, skjer det mye om dagen.

Det siste er at to av mine kvinnelige med pasienter har funnet hverandre. De har samme utdannelse og jobber inne helsevesenet. Så for dem er dette utrolig hyggelig.

Jeg har selv opplev å bli skutt av amors piler sist jeg var på behandlingsreise til Balcova. Så vet hvordan de har det nå.

Men har fortsatt ikke funnet resten av turtelduene her nede på Balcova, så etterforskningen fortsetter i morgen.

Treningssenter.

Her på Balcova er det et topp moderne treningssenter som heter Fuga Fitness & SPA. De har topp moderne utstyr i fra Technogym. Så har du overskudd her nede på Balcova. Kan du fint få et fantastisk utbytte av dette treningssenteret.

Inngangen til treningssenteret er i underetasjen på behandlingsavdelingen.
Et bilde av lokalet.
Bilde to av lokalet.
Bilde tre av lokalet.

Men de er ikke bare et treningssenter. De tilbyr også forskjellige behandlinger som følgene.

  • Klassisk massasje, med varighet på 30-55 minutter.
  • Aroma terapi, med varighet på 45-55 minutter.
  • Anti stress massasje, varighet 50 minutter.
  • Sport massasje, varighet 50 minutter.
  • Lymfedrenasje massajse, varighet 55 minutter.
  • Medisinsk massasje, varighet 50 minutter.
  • Bali massasje, varighet på 55 minutter.
  • Thai massasje, varighet på 55 minutter.
  • Fuga spesial massasje, varighet 55 minutter.
  • Dypvevsmassasje, varighet 55 minutter.
  • Massasje med varme steiner, varighet på 55 minutter.

I tillegg tilbyr til Hamam i forskjellige former. Så her kan du bare velge hva du trenger av velvære. Hamam er den tyrkiske varianten av dampbad.

 

 

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #utslitt #kroppenlystrerikke #velvære #treningsenter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg