Dag 2. Balcova 30.08.23. fridag

Så var dag nummer to kommet. Dessverre var det ingen behandling i dag, da 30. august er en offentlig fridag i Tyrkia. En markering av Victory day.

Høytiden minnes den avgjørende seieren i slaget ved Dumlupınar, det siste slaget i den gresk-tyrkiske krigen, 30. august 1922.

Men jeg hadde et mål for dagen, da blodtrykket var litt for høy i går. Så må gå å sjekket blodtrykket de neste tre dagene.

Målet for dagen var derfor en tur innom de norske sykepleierne for å sjekke hvordan blodtrykket var i dag. I dag har blodtrykket begynt å falle, så dagens blodtrykk var 130/80. Forsetter blodtrykket å være laft, vil jeg få fult behandlingsprogram fra mandag av. Noe jeg trenger for å nå mine mål for oppholdet.

Da kinoen på Kipa er borte, var dagens andre må å sjekke ut om det er kino på Agora. Agora er et større kjøpesenter en Kipa. Og ja her er det fortsatt kino, i tillegg til masse butikker og spisesteder, men nytt fra sist tur. Var en matbutikk, med litt annet utvalg enn matbutikken på Kipa.

Målet nådd, Agora i sikte.

Etter at blodtrykket var sjekket, bar det ut på tur. Dagens tredje mål var å finne en barberer, som kunne barbere meg. For greit å ikke ha skjegg når jeg er i varmen. Hadde vært rart å komme hjem med skille etter skjegget.

Bilde, før barbering.
Bilde, etter barbering. Så nå kan jeg solemeg.

Det å gå til en barberer, som bruker barberkniv er velvære for en med skjegg.

Etter barberingen er det tid for å være litt sosial. Så da var det bare å sette seg utenfor lugaren. Her ble det gode samtaler og mye latter.

Så nå er det bare å glede seg til i morgen, hvor behandlingsoppholdet endelig starter.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #sjekkeblodtrykk #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #oakley

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg