Dag 19. Balcova 16.09.23. et lite uhell

Så var det plutselig lørdag igjen. Så da har vi behandlings fri.

Dagen i dag blir rolig, for i går kveld mistet jeg telefonen ned på høyre lilletå. Så den har blitt blå og ikke god å gå på.

Dagen ble derfor tilbrakt foran lugaren med en god bok og på mobilen, og dagen ble avsluttet i et varmt boblekar.

I morgen skal jeg på fotballkamp mellom Göztepe og Bandirma. Gleder meg som en liten unge.

Ja, vannet er brunt fordi det er termalvann med masse mineraler.

For med E-simen jeg har installert på min Iphone, kan jeg bruke internett her i Tyrkia. Dette er et firma fra Nederland som står bak E-simen, så da kan man se på enkelte programmer fra den norske TV leverandøren Strim.

Så skal du på behandlingsreise til Tyrkia, vil jeg anbefale deg å laste ned appen Airalo. Du finner den i Apple store, og den er enkel å laste ned. Det er bare å følge veiledningen som kommer opp.

Du kan bruke denne referanse koden, Du vil da spare litt penger JANHAL2434.

Du velger selv hvor stor datapakke du vil kjøpe. Den største er på 20GB og koster 26 US dollar. Datapakken har en varighet på 30 dager. Hvis du bruker opp datapakken din, er det ikke noe vanskelig å fornye den.

Du kan sende SMS med telefonen, men du må ha på iMessage. Men du kan også bruke apper som WhatsApp. Her kan du både ringe og sende meldinger.

Dette gjør at du sparer penger på mobilbruken din i Tyrkia. Tyrkia er utenfor EU, så derfor er kostnadene fra de norsk mobil operatørene større. En ved bruk i EU.

Sist jeg var på behandlingsreiser til Balcova og Tyrkia, kjøpte jeg en 4G router og nett her nede. Det var ok å bruke på lugaren, men ikke like enkelt å ha med seg når man fartet rundt.

Så E-sim fra Airalo er billigere og bedre.

Nesten alle mine medpasienter har lastet ned dette. Så tusen takk til Tromsø trubaduren Eirik, som fortalte oss andre om dette.

Når det gjelder Balcova er det fortsatt mange Tyrkere som gifter seg. Så vi har nok av bryllupsfester på området. Her spilles det høy musikk til ca. klokken 24. Jeg skjønner ikke at brudeparet og gjestene orker denne musikken.

En paparatzzi som tar bilder av en brud. 

Skal du på behandlingsreiser og ikke liker høy musikk. Vil jeg anbefale deg å ha med sov i ro til ørene. Det fungerer utrolig bra.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #avspenning #avslapping #iphone #airalo #esim

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg