Dag 18. Balcova 15.09.23. Nytt lege besøk og lunsj date

Da var plutselig siste behandlingsdag for uke 37 her. For meg ble starten litt annerledes en hvordan jeg pleier å ha det her på Balcova. Grunnen til dette er at fysioterapeuten jeg har, driver med etter utdanning til å bli osteopat også. Så denne helgen er det undervisning. Han går på et studie ved siden av full jobb på Blacova. Men nå er han snart ferdig med utdannelse nummer tre (fysioterapeut, manuellterapeut og osteopat). Så her står det ikke på kunnskapen. En fantastisk flink terapeut.

Så da ble dagen min slik.

  • Individuell fysioterapi klokken 08.00.
  • Legetime klokken 09.00.
  • TENS på nedre del av rygg klokken 10.30.
  • Parafin behandling hender kl. 13.05.
  • Parafin behandling av rygg klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.

Legetimen gikk greit. Blodprøvene som ble tatt er fine, og smerten i korsrygg og lår/hofter er blitt mye mindre. Så behandlingen jeg får her funker. Jeg får lov til å begynne med basseng trening til mandag, men må vente litt med gruppe trening i sal.

Turen for lunsjen gikk til Bordo

Da jeg gikk for å spise lunsj, ble jeg spurt av to terapeuter om jeg ville være med ut å spise sammen med et par andre pasienter. Jeg er jo ikke vond å be, og er glad jeg takket ja.

Forretter
Brød til forrett. Bollebrød
Lunsjen ble Pide med kjøtt fra MØ og ost.
Drikken ble Ayran
En tyrkisk dessert som var veldig god, men vet ikke hva den heter.

For lunsjen var veldig god og hadde et fantastisk selskap. Så tusen takk til Mesut og Nurcin for lunsjen.

Atle var også med, men kom ikke på bildet

 

Etter endt behandlingsdag, gikk turen til supporter butikken til Göztepe for å hente drakten jeg hadde bestilt. Ble første drakten og borte/tredje drakten.

Første og borte/tredje drakta til Göztepe

Da vi kom tilbake til Balcova hadde jeg fått en melding om at Mame Diram Doiuf fikk beskjed i morgen om han fikk billetter til oss. Men jeg svarte at vi hadde greid å få til dette selv, men spurte om det var noen mulighet for at vi kunne få treffe han etter kampen. Så håper at dette går i orden. Gleder meg som en liten unge til kampen på søndag.

Middagen og kvelden ble tilbrakt nok en gang på Lucifer gastro pub. Maten her er veldig god, og det er ikke så langt å gå for personer med nedsatt funksjonsevne.

Dagens middag ble Burritos med chips. som smakte veldig godt.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #avspenning #avslapping #utpåtur #utpåturaldrisur #legebesøk #oakley #lunsj #middag ##lucifergastropud #bordo #godtselskap

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg