Dag 11.Balcova 08.09.23. parafin behandling hender

Så var vi kommet til ukens siste behandlingsdag. Kroppen er sliten etter en uke med mye behandling og trening. Kjenner smerter i ryggen igjen. Grunnen til dette er at fysioterapeuten jobber med å øke bevegeligheten i ryggen min. Men dette er jo bra, for kanskje jeg greier å slå golfballen bedre når jeg kommer hjem igjen. Samt at jeg kanskje greier å komme opp i den farten jeg ønsker i kajakken, når jeg padler.

Kjører fortsatt 7 behandlinger hver dag. Så ingen kjære mor her på Balcova.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på venstre skulder klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafin behandling av rygg og hender klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.

I dag var hadde de fylt på mer parafin i maskinen jeg dypper hendene mine i. Det var litt vel varm, så orket ikke ha hendene så lenge nedi parafinen som jeg pleier.

Massøren begynte i dag å massere skulderen min igjen, men dette gangen lett. Så får vi håpe at den ikke blir verre etter behandlingen.

Lukket parafin bad.
Åpent parafin bad.

Parafin behandling hender.

Her dypper man hendene ned i et parafin bad som holder ca.60 grader. Du tar en og en hånd ned i badet og teller til ti. Gjentar dette to til tre ganger. Etter dette blir hendene bakket inn i plastposer, som du har på i ca. ti til femten minutter. Parafinen skal bli hard før den blir tatt av.

Hold og tell til ti.
Nå er det bare å vente til parafinen er stivnet.

Tidligere her på Balcova, ble hendene pakket inn i enten et laken eller et håndkle. Etter at hendene var kommet i plast poser. Da var dette en helt egen behandling, mens i år har jeg parafin på hendene og parafin omslag på ryggen samtidig. Skriver mer om parafin omslag på ryggen en annen dag.

Dagens middag ble, mexikansk Quesadillas

Etter endt behandling, var det tid for litt avslapping. Hadde avtalt en date, med en nordlending og en tromsøværing. Vi skulle ut å spise i lag og ferden gikk til Lucifer gastro pub, ikke så langt unna Blacova. Vi fikk også med en rogalending og en trønder, samt en tromsæværing til. Så da var hele Norge representert. Osloboeren og nordlendingen satset på mexickansk og det var bare helt himmelsk. Mens den ene tromsøværingen gikk for hamburger. De tre resterende delte en pizza.

Stemningsbilde fra Lucifer gastro pud.

Alle syntes maten var god, og vi hadde det utrolig hyggelig i lag.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #middag #mexikansk #mexicansk #quesadillas #godtselskap #godmat #parafinbehandling #parafinbehandlinghender

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg