Dag 10. Balcova 07.09.23. ut på gåtur

Så var vi kommet til nest siste dag med trening og behandling. Fysioterapeuten bender og vender kroppen min i posisjoner som den aldri har vært i tidligere.

Kjører fortsatt fult program, og begynner å merke bedring. Så får håpe at de siste 14 dagene også gir avkastning på treningen og behandlingen. Slik at formen blir best mulig før jeg kommer hjem igjen.

For har noen nye undersøkelser som venter på meg på Ullevaal sykehus når jeg har kommet hjem.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på venstre skulder klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafin behandling av rygg og hender klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.
Bilde av lugaren som jeg bor på

Etter endt behandling var det noen med pasienter som lurte på om jeg kunne vise dem moskeen som ikke ligger så langt unna Balcova Termal Otel.

Jeg er jo ikke vond å be, selv om kroppen egentlig ville ha litt ville. Men er jo viktig å vise området der vi er.

På informasjonsmøtet som var etter ankomst til Balcova, ble vi fortalt at det ikke lenger ble arrangert turer til moskeen. Men jeg har vært på omvisning i moskeen tidligere og vet hvor den er.

Her bær det til topps.

Så da dro en gjeng med revmatikere ut på tur. Veien til moskeen krever sin kvinne og mann, for her bær det oppover. Moskeen ligger på toppen av en liten kolle, meg god utsikt.

Moskeen i Balcova

Vi slapp haren løs i bunden av bakken, og han kom først til topp. Kan jo ikke vente noe annet av en bukken i fra Tromsø. Vi andre kom frem etter tur, med guiden på en andre plass.

Bilde av moskeen i Balcova

Hagen til moskeen var åpen, slik at vi fikk sett mer av moskeen, et majestetisk bygg.

Her skal føtter og hender vaskes før man går inn i det hellige rom.

Etter at vi var ferdig med å se moskeen, bar det nedover igjen. Neste mål for dagens tur ble Decathlon på Ege park, for det var noe damer som skulle se på noe klær. Men det var to karer som gikk ut med størst poser.

Så ber det nedover igjen.

Etter at handleturen var over, begynte noen av følge å bli sultne. Det ble derfor en liten stopp på Kipa, hvor vi spiste på Burger King. Maten var ok, og godt med noe annet en det vi fro i messa.

Når maten var fortært gikk turen tilbake til Blacova Termal Otel, hvor vi fikk spilt noen nye runder med kort.

Så var det plutselig tid for skjønnhets søvnen for noen av pasientene.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #sjekkeblodtrykk #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #moske

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg