Dag 28 på Vintersol 13.11.18.

Så var vi kommet til siste dag av mitt opphold her på Vintersol Tenerife. På dagens program står det hjemreise.

Fire tomme pille esker, så nå kan jeg reise hjem

 

Jeg stod opp klokken 03.10 Canaritid, for skulle møte klokken 03.50 foran hovedporten. Og måtte jo pakke resten av det jeg ikke pakket i går, samt rulle sammen Tempur madrassen min.

pakket og klar for hjemreise

 

Ble hentet av buss klokken 04.10, men å komme seg om bord i bussen er ikke like lett for alle. På turen hadde vi med en dame som sitter i rulle stol. Bussen hadde rullestolheis, men tok de den i bruk når vi ble hentet. Neida, damen måtte skyve seg opp trappen. Dette holder ikke i 2018. Rett og slett elendig jobb av buss selskapet.

Bussturen tok ca. 30 minutter. Det fine var at de tok heisen i bruk da vi ankom flyplassen.

Flyet skulle gå klokken 06.30 Canaritid, så fikk tid til litt natt mat på flyplassen før avgang.

Natt mat på flyet

 

Så var det endelig til for bording, var først i køen. For hadde to hånd bagasje som jeg skulle få plass til. Men dessverre måtte vi kjøre buss til flyet. Så kom ikke først på.

snart klar for avgang

 

Fly tiden var beregnet til 5 timer og 25 minutter og distansen som vi skulle tilbakelegge var 4141 km.

Her var det ikke mye plass

 

Dessverre fikk jeg mitt setet på hjemreisen og her var det også kortere avstand til setet foran. Så ikke godt for bena mine. Burde vært mulighet å få velge setet. Men fikk ikke gjort dette på charterflyet. Og når Riksen bukker plass til oss på flyet burde de ta kostnaden med å få et sete med bedre ben plass. 

Dagens frokost

 

Da jeg ikke spiser gris hadde jeg denne gangen valgt å vegetarmat. For var ikke mulig å velge halal. Men fikk vite av en fly vert at Thomas Cook ikke serverer gris. Så da vet jeg dette til neste reise med dem.

Etter ankomst Gardermoen var det bare å bestille billett til flybussen, for den stopper nærmest døren. Etter dette var det å finne bagasjen, si farvel til noen venner og noen gode venner. Så var det tid for å finne bussen.

Etter over 11 timer på reise, var jeg endelig hjemme. Ble møte av en jente, som syntes onkel var litt kort på håret. Men hår vokser jo ut, samt en hund som er helt vil når jeg har vært lenge borte. Men godt å bli tatt godt i mott.

Vil også takke den lille lykkelige familien jeg har vært sammen med i fire uker. Dere tre andre har gjort at oppholdet har gått utrolig bra. Men også tak til dere andre som jeg har vært sammen med. Takk for alle samtaler vi har hatt.

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #tempur #tempusmadrass #osprey #thenorthface #charterfly #vennskap 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg