Kontroll av Cosentyx den 12.05.17.

Fredag den 11.05.17. var det tid for kontroll av Cosentyx hos revmatologen på Diakonhjemmet sykehus. Det er nå ca. seks måneder siden jeg startet på Cosentyx. Så det skal bli godt å se om Cosentyx virker som den skal.

For at revmatologen skal følge med på utviklingen av hvordan kroppen min reagerer på den biologiske medisinen Cosentyx, må jeg ta mange blodprøver før hver time hos revmatologen. Slik at revmatologen følger med på utviklingen i blodet mitt. Samt at jeg er med på et forskningsprosjekt for at de skal se på effekten av denne nye biologiske medisinen. I dette forskningsprosjektet må jeg også svare på mange spørsmål i et spørreskjema før hver time hos revmatologen. I tillegg må jeg ta blodprøver hver måned hos fastlegen min.

Da var det bare å vente på min tur

 

Så i dag gikk vi gjennom blodprøvesvarene og det stod bra til med det meste bortsett fra at jeg har litt økt sykdomsaktivitet. Men den var ikke veldig høy, så får håpe at den går ned igjen fort.

Vi snakket også om jeg hadde greid å gjennomføre halvbirken på tiden vi snakket om, noe jeg kunne fortelle at jeg hadde greid. Og vi snakket også om hovedmålet for våren som var Reistadløpet som jeg også fullførte. Men etter Reistadløpet har ikke kroppen min og jeg vært venner lengre. Så får håpe at de snart blir venner igjen.

For da jeg fikk diagnosen Bekhterev i 2004, ble jeg fortalt at mange av de som får denne sykdommen får remisjon etter at de har begynt på biologisk medisin. Så lurer litt på når og om jeg får remisjon. Får nå har sykdommen levd sitt eget liv i 13 år og håper at den snart slår seg til ro. Men dette tviler jeg på, for her har herr Bekhterev funnet en kropp og en eier som god tar alt den finner på.

Denne gangen ble vi enige om at jeg skal øke dose med Cosentyx frem til neste time i august. Jeg vil nå sette to sprøyter av 150ml. en gang i måneden. Til sammen blir dette 300ml. Så får jeg håpe at jeg igjen får økt overskudd, slik at jeg kanskje kan komme i mål med prosjektet mitt. Sommerkropp 2017 og en vekt under 80 kilo.

Vi ble også enige om at jeg skal prøve å gjennomføre to av målene jeg har satt meg for 2017. Men for å greie dette, må overskuddet komme tilbake. Men det er ikke så lett, for det var to som skulle gjøre dette sammen, og her sitter jeg alene igjen. Så får se om jeg greier dette alene. Men jeg savner tilbakemeldingene jeg tidligere fikk, og ja det er lettere å gjennomføre noe når man er to.

#mittlivmedas #bekhterev #diakonhjemmet #diakonhjemmetsykehus #biologiskmedisin #cosentyx #revmatolog #blogg #sprøyte #aksialspondyloartritt #spondyloartritt #revmatiker #revmatisme #hoka #hokaoneone #g-star #remisjon #mai2017

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg