Bassenginstruktør en givende jobb

Jeg begynte å gå i terapibasseng for trening og behandling etter at jeg fikk diagnosen Bekhterev eller som den også heter Aksial spondyloartritt. Dette startet jeg med mens jeg lå inne på Diakonhjemmet sykehus i 2004. Dette har vært en fantastisk behandlings og trenings form for meg. I starten gikk jeg en gang i uken, men etter at Bekhterevforeningen Oslo og omegn begynte med å leie bassenget av sykehuset har jeg gått to ganger i uken.

Har i løpet av alle disse årene plukket opp mange øvelser, samt at jeg har selv testet ut nye øvelser for å se hva som går an å bruke i vann. Det er uante mengder med øvelser som man kan gjøre.

Klar for å trene en gjeng med revmatikere

 

Jeg har de siste årene vært vikar for gruppene til Bekhterevforeningen Oslo og omegn, men da vi mistet instruktøren vår i oktober/november i fjord tok jeg over. Så nå skal jeg være instruktør fram til påske. For da blir bassenget stengt.

Dette er en veldig givende jobb, og det gir meg utrolig mye. Når deltakerne takker for at jeg trener dem og de takker for programmet. Og når jeg ser dem gi det de orker, så får jeg som instruktør bare lyst til å gi enda mer av meg selv. Men synd at jeg snart mister denne gleden med å trene andre.

Dette er ikke noe program for de som ønsker å slappe av. Her er øvelser for balanse, styrke og kondisjon, samt avspenning. Men du bestemmer selv hvor mye du tar i.

#mittlivmedas #bekhterev #terapibasseng #varmtvannsbasseng #34grader #instruktør #trene #hverdagsglede #blogg #diakonhjemmet #diakonhjemmetsykehus ##behandling #reddbassenget #oslo #norge #revmatikere #revmatiker #2xu #2xunorge #oakley

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg