Sykebesøk i romjulen og på nyttåraften

Da har mamma ligget fire dager på Ullevaal sykehus. Det ble en litt amputert romjul og nyttårs aften. Men nå for hun god behandling og medisin, så håper hun kommer hjem snart. Formen blir bedre for hver dag som går. Men hun hadde CRP på 340, som maks, men nå er den heldigvis på retur etter at hun har fått antibiotika intravenøst i flere dager.

Men hun kjeder seg på sykehus og det skjønner jeg godt. Det største problemet er at det hverken er TV, radio eller internett på rommet. Så da går timene sakte. Dette mener jeg er en skam i 2017. Det minste man burde ha på et sykerom er en TV, slik at timene kan gå litt fortere unna.

Legene på Ullevaal sykehus har sagt til mamma at influensavaksinen som mange har tatt i fjord, ikke virker som den skal. Så vær opp alle sammen der ute. Influensaen er rundt oss, og angriper selv de som tror de skal slippe unna i år.

Skal personer som kommer på sykehus komme seg fortere er det en fordel at de har noe å gjøre når de er på sykehuset. Særlig når man ligger på isolat. Så håper at vi snart får et nytt sykehus i Oslo hvor alt ligger til rette for pasienter og pårørende.

Da var jeg klar for fest

 

Men når noen man har kjær ligger på isolat, må man kle seg når man skal besøke dem. Man må ta på seg hårnett, munnbind, gummihansker og en frakk. Når besøket er over kaster man alt man har hatt på seg, og vasker hendene med antibakk. Men frakkene man må ha på er ikke noe behagelige. De er klamme og ekle. Og man svetter mye under dem. Men for meg som er på besøk er det OK, men jeg tenker mer på de som jobber på sykehuset som også må ta på seg denne frakken. De burde ha noe annet som var mer bekvemt å ha på seg. Men her er det vel et firma som har vunnet et anbud. Så da er det lite man får gjort med dette også.

Munnbind og briller er en dårlig kombinasjon. Det dugger mye på brillene, så her må man ta av seg brillene. 

Hadde egentlig tenkt til å reise bort i nyttårs helgen. Men glad jeg ble i Oslo.  Jeg ville ikke hatt det noe godt med meg selv. Jeg ville bare tenkt på mamma og hvordan hun vil hat det. Så glad jeg ble hjemme og kan ta meg av mamma. Så får jeg heller reise på besøk ved en senere anledning, men håper besøket blir godtatt da.

Håper min familie får et år med lite sykdom, men mye glede og moro i 2017.

#mittlivmedas #ullevaalsykehus #sykehus #romjulen2016 #oslo #sykebesøk #influensa #lungebetennelse #avbestiltreise #nyttårshelg 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg