Årets fjerde løpetur i Østmarka

I dag var jeg usikker på om jeg skulle prøve meg på nok en løpetur. Grunnen til dette var at jeg hadde vondt i enten en sene eller et muskelfeste på baksiden av høyrelår ned mot bakside kne. Men følte at jeg burde bruke det fine vært til noe annet enn å sitte inn. Så da var det bare å tape opp det som trengte tape. I dag ble begge knærne tapet, samt at jeg prøvde å tape baksiden av låret. Dette var ikke lett å gjøre selv, men fikk på litt tape. Det neste som trengte tape var høyre hel. Her har jeg fått gnage sår som trengte litt compeed, slik at jeg kunne løpe. Da kroppen var tapet ferdig, var det bare å ta på seg noen nye løpesokker i fra 2XU. Dette er kompresjonsstrømper. Jeg anbefaler alle å bruke enn eller annen form for støttestrømper når de løper. Så var det bare å få på seg resten av klærne.

Målet for turen var runde min på 4,5 kilometer i Østmarka. Turen startet med litt tunge ben, så var usikker på hvordan dette ville gå. Men hadde en liten fordel i dag. De siste dagen har det ikke regnet, slik at det hadde tørket litt opp på runden min. Men man kan fort bli lurt, for selv om det ser greit ut ligger gjørma under overflaten. Så da jeg ikke tenkte under turen, og skulle prøve meg ut litt. Fikk jeg som fortjent. Satt nesten fast i gjørma, men kom meg løs etter hvert.


En glad mann, som nå liker å trene igjen.

I dag brukte jeg 39,14 minutter på distansen 4,5 kilometer. Så ble positivt overrasket over at jeg greide å sette ny rekord. Maks pulsen ble på 178, og gjennomsnittspulsen ble på 162. Så dette førte til en fettforbrenning av kalorier på 11% og jeg forbrant 615 kalorier. Snittfarten var på 8,51 kilometer i timen.


Bilde av Skøyenpytten

Så egentlig godt fornøyd med dagens tur, men når jeg hele tiden presser for ny rekord. Vil jeg ha en lavere fettforbrenning av kalorier enn jeg kunne fått hvis jeg hadde løpt i roligere tempo. Men for å få økt lungekapasiteten er det viktig å presse kroppen maks, og det er noe av det jeg jobber for. Og skal jeg greie å fortsette å sette nye rekorder må lungekapasiteten opp. Dette er ikke bare bare å gjøre når man har flere diagnoser som påvirker lungekapasiteten. Jeg har kronisk bronkitt, Astma, Sarkiodose og AS. Så har egentlig alle odds mot meg, men har bestemt meg for at dette ikke skal vinne over meg. Jeg skal vinne over diagnosene, slik at jeg får et bedre liv. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg