Kontroll på Ullevaal sykehus 30.05.24.

I dag var det tid for kontroll av tarmen på gastromedisins avdeling på Ullevaal sykehus.

Har ventet på timen i nesten tre måneder, så glad jeg endelig skal på kontroll.

Så møtte opp til avtalt tid, og som vanlig er ikke legene i rute på Ullevaal.

Da jeg endelig kom inn, var dette den tredje legen jeg møter på sykehuset. Dette syntes jeg er veldig dumt, for da må jeg forklare alt på nytt igjen.

Man burde kunne bli fulgt opp av en lege og ikke få en ny lege ved hver konsultasjon/kontroll.

Men de har ikke funnet ut noe mer, og er fortsatt usikre på hvorfor jeg mister jern. Legen mente at dette kan skyldes at jeg innimellom spiser Ibux og Arcoxia. Men dette må jeg ta innimellom, når ryggen eller et annet legg slår seg vrang.

Blir besøk mye besøk her i tiden fremover

For at jeg ikke skal få så lavt jernlager som jeg har hatt i det siste, skal jeg nå gå hver tredje måned til kontroll på dagavdelingen. Her vil de ta blodprøver, og sette infusjon med jern. Så håper at dette vil hjelpe meg, slik at jeg igjen får overskudd.

I tillegg skal jeg sende inn flere avføringsprøver, slik at de kan følge med om jeg får mer blod i avføringen.

Blir flere avføringsprøver i Posten i tiden som kommer.

Men håper at de snart finner ut hva som er galt med tarmen min. For det er ikke vanlig å miste jern så fort som jeg gjør, samt at jeg er lei av å ikke orke like mye som jeg vil.

 

#kronisksyk #chrons #bekhterev #lungesyk #revmatiker #sarkoidose #spinabifida #astma #diabetes #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #sjarmenmedtarmen #kontroll #legetime #gastromedisin #gastromedisinskavdeling #ullevaalsykehus

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg