Dag 17. Balvoca 14.09.23. lege besøk

Da var nest siste torsdag her på Balcova. Vi er en herlig gjeng med revmatikere som bakker opp om hverandre slik at alle skal få et så bra opphold som mulig. Vi har noe som byr mer på seg selv en andre, men det er helt greit. For vi er jo ikke like. Og jeg er jo ikke gjemt bak et fjøs selv.

Jeg håper at mine med pasienter fåren bedre hverdag her nede i Balcova, med at jeg prøver å by på litt humor i ny og ne. Men kan også lytt hvis noen skulle trenge en dyp samtale eller en skulder å gråte på.

I dag tidlig møtte noen medpasienter denne skapningen uten for båten jeg bor på.

Vi fikk besøk av villsvin i dag tidlig.

Synd jeg måtte ha litt ekstra med skjønnhets søvn i dag.

På Balcova bruker de en liten lapp etter at man har tatt blodprøver.

Jeg våknet i dag med en kropp, som ikke var mye bedre en gårsdagen. Så da var det bare å høre på fysioterapeuten. Nå var det på tide å oppsøke legen, for jeg kan ikke fortsette å ha en kropp som ikke vil det jeg vil.

Måtte få ekstra tape, da den første ikke traff der sprøyten ble stukket.

Møtte derfor opp hos sykepleier klokken 08.45 og tenkte at jeg hadde god til å komme inn til legen fordi han ikke begynte på jobb før klokken 09.00. Men i dag var legen tidlig ute, så da bar det bare å stålsette seg for hva legen ville si.

Han tror at problemene mine enten er musklelært, det vil si at noen muskler ikke liker at kroppen min begynner å fungere. De sier i fra at jeg må ta det litt mer med ro. Det andre er at Bekhtreven har begynt å røre på seg igjen. Derfor krevde han nye blodprøver, samt stopp i alle fysisk behandling. Jeg får kun lov til å ha passive behandlinger, i tillegg til timen med fysioterapeuten. Så da blir det ingen basseng trening eller gruppetrening i sal på meg i dag.

I tillegg skal jeg ta TENS på korsryggen, istedenfor skulder. Så håper han at dette hjelper.

Får håpe TENS behandlingen hjelper like bra på ryggen som skulderen.

Etter TENS behandlingen, ble ryggen smørt inn med med en krem av en norsk sykepleier.

Så da er det bare å vente på blodprøve svar som jeg får i morgen.

Så dagens behandling ble slik, kun fem behandlinger i dag og i morgen.

  • TENS på nedre del av rygg klokken 10.30.
  • Parafin behandling hender kl. 13.05.
  • Parafin behandling av rygg klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.
Parafin behandling hender. Godt for hendene og fingre som værker.

Under tiden med min fysioterapeut, gjorde vi en avtale om at en av hans kollegaer skulle hjelpe meg med å få tak i billetter. Hvis jeg ikke greide dette selv.

Så tusen takk til Mesut og Mestan som hjalp meg slik at jeg nå har VIP billetter til kampen på søndag mellom Göztepe og Bandirma. Så nå gleder jeg meg til å gå på kamp. Pr nå er vi tre pasienter som skal på kamp.

Jeg har hjulpet de to andre med å få kjøpt billett, etter hjelpen jeg fikk.

Da vi satt mellom båtene og fordrev tiden med soling, var det plutselig en medpasient som skrekk opp. Hun så en slage som var på vei inn mot andre etasje av Bingul. Da var det bare å ta fottan fatt, og se om dette stemte. Jeg fikk fjernet søppel stativet som den gjemte visstnok skulle gjemme seg under. Se hva jeg fant under søppel stativet.

En liten slange dukket opp.

Har kjøpt meg nye drakter til kampen med Diouf 18 på ryggen. Dette er draktnummeret som Mame Diram Doiuf spiller med. Han spiller nå for Göztepe og har tidligere spilt blant annet for Molde og Manchester United.

Boblekaret på Balcova er laget for personer under 165cm. Så litt lite for oss mannfolk.

Avsluttet dagen med en tur i boblekaret mitt, så etter dette la en lykkelig mann seg til å sove.

 

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #avspenning #avslapping #utpåtur #utpåturaldrisur #oakley #blodprøver #legebesøk #oakley #villsvin #slange

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg