Dag 16. Balcova 13.09.23. ut på tur igjen

I dag våknet jeg med store smerter i korsryggen og i lårene, så usikker på hvordan denne dagen her blir. Har sovet veldig dårlig, så får håpe at formen og smertene blir bedre bare jeg får rørt litt på kroppen.

Vi har nå bare 8 dager igjen med behandling, så det å bli dårlig nå er ikke bra. For jeg trenger all den behandlingen og treningen jeg kan få. Så håper at litt behandling og trening skal fikse mine problemer. De ansatte her på Balcova er jo utrolig flinke, så jeg har trua på at dette vil ordne seg.

Så derfor kjører jeg fult program i dag også. For er jo ikke bra å bli borte fra behandlinger.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på venstre skulder klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafin behandling av rygg og hender klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.

Etter bassengtreninggen gikk jeg i jacuzzien. Denne holder mellom 39-40 grader og har dyser som man kan bruke til å massere vonde punkter på kroppen.

Skal bli godt med litt varme og massasje i jacuzzien.

Følte meg bedre etter dette, og på gruppetrening i sal hadde vi tøye og strekke øvelser i dag. Noe som jeg også følte hjalp. Men da jeg kom til fysioterapeuten ble han nesten skremt over hvordan jeg gikk, samt hvor vanskelig jeg hadde det for å snu meg på benken. Smertene hogg til når jeg rører kroppen for brått. Så fikk beskjed av fysioterapeuten om at jeg måtte oppsøke legen i morgen tidlig.

Kroppen har gått av litt bøy og tøy øvelser.

Etter endt behandlingsdag, funket endelig den engelske siden for å bli medlem i klubben Göztepe. Så nå er jeg medlem i klubben. Dette gjør at jeg kan få kjøpt billetter til kampen på søndag.

Jeg vil få utlevert en medlemskort hos klubben, så får se om det er klart til fredag.

Jeg fant ikke supporter butikken til Göztepe, på min forrige tur. Så tok en ny tur i dag sammen med en med pasient i fra Brøstadbotn. Vi skulle også prøve å få kjøpt billetter til kampen.

I taxien traff vi en hyggelig taxisjåfør, som tilfeldig vis var supporter av Göztepe. Han kjørte oss derfor direkte til supporter butikken, slik at vi fikk kjøpt oss noen klubb trøyer. Etter dette tok vi veien til stadion. Dessverre var det ikke noe billettsalg, når vi kom frem til stadion.

Dro derfor til kjøpesenteret som jeg trodde var stadion, hvor vi fikk tittet litt i butikker og kjøpte oss middag. Før ferden gikk tilbake i taxi.

Dagens middag ble Pide med ost.

Da vi fortsatt ikke har fått tak i billetter til kampen, får jeg prøve å få hjelp til dette av en fysioterapeut i morgen.

Før jeg køyer, tar jeg et nytt bad i boblekaret med termal vann. Så håper jeg at jeg våkner i morgen, med en kropp som er litt mer samarbeidsvillig.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #avspenning #avslapping #boblekar

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg