Dag 15. Balcova 12.09.23. stadion besøk

I dag har brodern bursdag, så gratulerer med dagen og jubileet.

Her på Balcova gar livet sin gang. Vi svetter, sliter, bøyer og tøyer, og drømmer om å få mykere kropper, mindre smerte og mindre fatigue. Det er et hardt arbeid vi legger ned, så får vi se om legen og fysioterapeuten er fornøyd når vi skal skrives ut før hjemreise.

Mange tror at vi er på sydenferie på statens regning, men dette er helt feil. Her jobbes og slites det hver eneste dag. De fleste har mellom 4-5 behandlinger hver dag, mens noen har opp mot 7-8 behandlinger. I tillegg kommer andre aktiviteter som egentrening, morgentur, yoga og avslapping. Det siste er frivillig, men veldig mange tar en morgentur som start på dagen.

All behandlingen og treningen gjør at kroppene våre blir sterkere. Men i tillegg får vi økt bevegelighet, bedre kondisjon og mindre smerte. Slik at vi kan takle hverdagen hjemme i Norge bedre. Både på jobb og til hverdags med familie og venner.

Jeg kjører fortsatt 7 behandlinger hver dag.

  • Gruppetrening i terapibasseng klokken 08.45.
  • TENS på venstre skulder klokken 10.30.
  • Gruppetrening i sal klokken 11.15.
  • Parafin behandling av rygg og hender klokken 13.20.
  • Massasje av rygg klokken 13.40.
  • Individuell fysioterapi klokken 14.00.

Men fra i dag av før jeg TENS dobbelt så lenge, som jeg har gjort tidligere. Dette hjelper på skulderen. Så får jeg bare håpe at det holder lenge igjennom vinteren.

Under den gruppe trening i sal, smalt det i ryggen min to ganger. Dette har jeg aldri opplevd før, så lurer på hva som har skjedd.

Da var vi snart i gang med gruppe trening i sal

Under massasjen i dag, fikk jeg veldig vondt nederst i ryggen da massøren masserte meg der. Så massøren sa at jeg måtte snakke med min fysioterapeut om det. Jeg tror at det har noe med de to smellene å gjøre.

Så da måtte jeg jo det. Fysioterapeuten tror at problemet kommer fra lårene mine og at lårmusklene er for stramme. Så har fått noen øvelser jeg skal gjøre fem ganger om dagen. Håper at dette hjelper, for kommer ikke ned i bakken lengre, med strake ben. Samt at jeg har begynt å vagge når jeg går.

Men jeg hadde også satt flere fysioterapeuter i arbeid. Grunnen til dette er at vi er noen pasienter som har lyst til å gå på fotball kamp til søndag. Da spiller Göztepe mot Bandirma i tyrkisk 2 divisjon. Dette er det nest høyeste nivået på fotball i Tyrkia.

Det første jeg fikk beskjed om var at jeg måtte melde meg inn i klubben, men dessverre var den engelske siden for dette nede.

Det er dessverre ikke så lett å få kjøpt billetter, jeg har kontaktet kona til Mame Diram Diouf som tidligere har spilt for både Molde og Manchester United. Men hun sliter også med å få tak i billetter til oss.

Men en av fysioterapeutene gjorde en avtale med billett ansvarlig i Göztepe om at jeg kunne komme klokken 16.00. i dag for å få kjøpt billetter. Dro derfor til stadion med godt mot. Dessverre var ikke stadion det jeg trodde var stadion. Det var nemlig et nytt kjøpesenter. Så da var det bare å finne fram Google kart og begynne å lete seg frem. Da jeg endelig fant stadion, var det ingen der. Fant to politimenn som ikke kunne noe engelsk, så da brukte jeg Google oversetter. Dette hjalp, men dessverre var stadion stengt i dag.

Da er jeg utenfor Gürsel Aksel Stadion, som er hjemmebanen til Göztepe.

Så da dro jeg tilbake uten noen løsning på vårt problem. Får snakke med fysioterapeutene i morgen. For på kamp skal vi.

Men jeg kom ikke tom hendt hjem, hadde jo tross alt funnet et nytt kjøpesenter. Dette er et kjempe stort kjøpesenter med alt du skulle trenge av butikker.

Da jeg skulle gå ut av taxien ved ankomst Balcova Termal otel, greide jeg nesten ikke å gå ut av bilen. Har nå store smerter i begge lår, så får håpe jeg får sove og at lårene er bedre i morgen.

#behandlingsreiser #revmatiker #revmatisme #bekhterev #aktivmeddiagnose #mittlivmedas #tyrkia #balcova #ankyloserendespondylitt #ankyloserendespondylitis #astma #sarkoidose #kronisksyk #izmir #avspenning #avslapping #utpåtur #utpåturaldrisur #oakley #skilpadde #hoka #hokaoneone #ogio #ogiocaps

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg