Dag 27 på Vintersol 12.11.18.

Så var vi kommet til siste behandlingsdag her på Vintersol Tenerife.

Etter frokost i dag var det tid for time hos ergoterapeuten. Hadde jo en samtale med ergoterapeuten når jeg kom og nå skal vi se om testene jeg tok da, er blitt bedre.

Og ja testene var bedre i dag enn da jeg kom.

Her ble hurtigheten testet

 

Pinnene skal fra boksen og opp i hullene en etter en, og så tilbake igjen. På hurtighets testen brukte jeg i dag 12,3 sekunder på høyre hånd mot 14,8 sekunder da jeg kom. Mens jeg brukte 16,4 sekunder på venstre hånd i dag, mot 18 sekunder da jeg kom. Høyre hånd er fortsatt raskere en venstre.

Her testes håndstyrken

 

På styrke testen målte jeg 42 i dag på høyre hånd mot 40 da jeg kom. Mens jeg målte 34 på venstre hånd i dag, mot 30 da jeg kom. Høyre hånd er fortsatt litt sterkere, men venstre hånden tar litt innpå.

I dag virket ikke takene som er over matte gruppene

 

Etter timen hos ergoterapeuten var det tid for matte styrke i 45 minutter. God å få kjørt seg litt igjen, og godt å kjenne at kroppen virker som den skal. Men prøvde å ta høyre arm over hodet. Noe jeg ikke skulle ha gjort. For fikk vondt i armen etter dette. Men litt vondt gjør jo ikke noe, man kjenner jo bare at man lever.

Uten tak, ble det litt varm og solbrillene kom til sin rett

 

Så var det tid for lunsj og etter lunsjen var det tid for gangtest. Litt spent på hvordan gangtesten ville gå. For ønsker jo at jeg skal ha fremgang her også. Så tok litt ventoline for å få åpnet luftveien.

Gjør meg klar for gangtest

 

Etter gangtest var det bare å løpe til neste økt som ble fot gruppe. Skal si det går unna den siste dagen, men må jo smi mens jernet er varmt.

Godt å trene føttene

 

Så etter fot gruppen,  var det tid for matte tøy/balanse. Rak en liten tur inne doen før denne økten. Og ja det er utrolig godt å få tøyd kroppen i varmen, og trene balansen før vinteren kommer. Slik at jeg ikke faller på glatta.

Tøyer på matte tøy/balanse

 

Etter dette var det bare å skifte, for nå var det tid for siste trening/behandling i dag. Det ble bassengtrening i 45 minutter. Tror dette er mitt siste bad i et terapibasseng for i år. Så her var det bare å kjøre på.

Men nå er kroppen sliten, men dagen er ikke over. Men fikk dusjet og slappet av litt før middag. Etter middagen ble det laget frokost til i morgen og så var det tid for pakking. For i natt går turen tilbake til Norge. Gleder meg ikke til denne reisen. Men håper jeg får litt søvn på øyet, før jeg må stå opp igjen.

Så nå sier jeg god natt, så hører dere kanskje fra meg i morgen  

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #oakley #nike #ventoline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg