Årets første skitur ble gjennomført 28.01.17.

Etter flere uker med lite trening og bevegelse, var det en i huset som ønsket å gå på ski i dag. Så da var det bare å finne ut hvor det var snø, slik at vi fikk prøvd julegaver.

Så turen gikk til Skullerud, her har Skiforeningen produsert kunstsnø og laget en fin sløyfe som man kan gå. Sløyfa går rundt Skullerudstua og det var mange som var ute og gikk på ski i dag, og mange barn på skiskole.

Vi tilbakela ca. 3 kilometer, det var hva Maria orket i dag. Men skal tilbake hitt til uken, for skal prøve å få gått fire turer av 15 kilometer. Det vil si fem runder av 3 kilometer. Får jeg til dette så er jeg godt i gang med å komme i skiform til skirennene jeg kanskje skal delta i.

Vi var ute i ca en time, og gjennomsnittspulsen var på 121 og makspuls på 149. Så en fin økt hvor det ble forbrent 528 kalorier.

Godt å endelig være tilbake på ski

 

De nye skiskoene fra Alfa som jeg fikk i julegave var veldig bra. Dette er modellen Alfa Horizon Dynamic skisko. Dette er ingen konkurranse sko, men jeg har valgt å gå for komfort. Skiskoen er en svært komfortabel og varm tur-skistøvel med herrelest for lengre turer i skiløypa. Skoen er produsert med GoreTex® laminert til fleece, som holder deg tørr og varm. Kuldeisolerende mellomsåle, samt pustende og fuktabsorberende innleggssåle.

Mitt eneste problem på dagens tur var mine gamle Madshus ski som er blitt litt stive for meg. De er jo kjøpt til en litt tyngre kropp. Så får se om teknikken blir bedre slik at jeg kan bruke dem. Hvis ikke får jeg se om jeg kanskje må spare til noen nye ski.

Men det var utrolig godt å gå på ski igjen. Dette er den beste formen for trening som jeg vet om. Så håper at været holder seg slik at jeg kan få gått noen kilometer til.

#mittlivmedas #bekhterev #alfa #madshus #2xunorge #skullerud #skullerudstua #skiforeningen #kunstsnø #langrenn #trening #hverdagsglede #skiglede #oslo #norge #januar2017 #polar #polarv800 #oakley #bergans #lillsport #rottefella 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg