Og slik gikk natt til lørdag

Ja, hva skal jeg si. La ut på Facebook at jeg har vondt i og rundt venstre øye og at jeg ser litt uklart. Fikk mange kommentarer, noen messenger og en telefon samtale. Ble rådet å kontakte legevakta i Oslo, så da gjorde jeg det.

Der traff jeg en veldig hyggelig kvinnelig sykepleier og jeg fortalt min historie. At jeg har sykdommen Bekhterev og at jeg har hørt om regnbuehinnebetennelse, Hun sa det var viktig at jeg kom ned med en gang, for jeg må først innom dem, før jeg eventuelt blir sendt til Ullevaal.

Så hun rekvirerte en taxi til meg, så nå er jeg på vei til legevakta. Taxien hadde en egenandel på 148,- Så nå er det snart tomt på kontoen for denne gang. Men fint jeg har litt kontanter liggende.

Kom fort inn til sykepleier, men tror ikke han skjønte alvorligheten med mulig regnbuehinnebetennelse. For nå har jeg ventet i over en time, og øyet er ikke blitt noe bedre. Men får jobbe med å holde meg våken. Tror ikke det blir noe problem, for stikk smertene jeg har i øyet nå er ikke noe behagelige. Men har nå snakket med en ny sykepleier. Og skal visstnok være prioritert. Så får se hvor prioritert jeg er.

Det tok nesten to timer før jeg kom inn til legen. Nå er synet sjekket. Legen har lyst inn i øyet, så jeg har sett stjerner. Men da jeg skulle se på tavlen med det venstre øyet, så jeg ingen ting. Kun tåke og en uklar lege. Men han sjekket også blodtrykket dom var 135/87, så litt høyt. Men har det jo ikke noe bra. Så nå sitter og venter på nye svar.

Da har jeg fått time hos øyelege på Ullevaal sykehus i morgen klokken 08.00. Så nå er det bare å vente på transport hjem.

Nå sitter jeg i taxi på vei hjem. Blir ny egenandel, men denne gangen på 146,- men får se om jeg får sove. For blir hentet av ny taxi klokken 07.15. i morgen tidlig. Så blir maks fire timer med søvn.

 

#mittlivmedas #bekhterev #legevakta #oslo #norge #regnbuehinnebetennelse #ullevaalsykehus #øyelege #smerter #taxi #pasienttransport 

Sitter og benter på venterommet på legevakta

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg