Dag 22 på Vintersol 07.11.18.

Da var vi kommet til siste onsdag her på Vintersol og i natt har jeg hatt en natt med mye søvn. Takket være at jeg selv bestemte hva jeg skulle ta av piller. Så våknet nesten uthvilt, samt at skulderen var blitt mye bedre i løpet av natten.

Så dagen startet med frokost. Etter frokost ble det tid til en film på Netflix. For trapper opp treningen i dag, men viktig å ikke kjøre fult program med en gang. For da kan jeg fort få en ny smell i skulderen. Men fikk tid til litt egentrening med noen øvelser jeg har fått for skulderen, samt en liten gå tur.

Etter lunsj var det tid for trening og behandling igjen. Startet med fot gruppe i 30 minutter.

Fot gruppe er godt for vonde føtter

 

Etter dette var det tid for avtale med fysioterapeuten. Her ble det intervall trening på tredemølle. Vi skulle kjøre seks drag av 2 minutter med 1 minutts pause. Dette etter oppvarming. Men etter to intervaller ble pausene kuttet til 30 sekunder. Da pulsen min falt for fort.

I gang med oppvarming

 

Intervall nummer fem ble løping med 9 graders vinkling på mølla. Men å løpe med fatle funker dårlig, så kastet fatlen under løpeintervallet. Utrolig godt å være igang igjen med trening og behandling. For kroppen min liker ikke å være i ro for lenge. Det gjør bare at jeg blir stivere og får mer smerte. Så aktivitet er viktig for meg.

Nedtrapping må også til

 

Etter intervall økten ble det 10 minutter med nedtrapping, og pulsen gikk fort ned igjen. Så formen er stigende.

Etter dette var det tid for den siste klesvasken her nede. For godt å ha rene underbukser. Planene var å gå med sekk med rent tøy ut på en liten handle tur, som skulle avsluttes med en is.

Siste klesvask på Tenerife for i år

 

Men en av mine nye venner, lurte på om noen ville være med å drikke kaffe og spise is. Så da var det bare å løpe tilbake. Ta en rask dusj, skifte og henge opp tøy. Så gikk vi av sted til en liten italiensk perle som servere god kaffe og is. 

Ja, litt av en sorbetis

 

Etter at isen og kaffen var fortært, var det bare å rusle tilbake til instituttet. For nå var det tid for middag. Men middagen i dag var ikke mye å rope hurra for. Pytt i panne av restemat, er ikke hva jeg hadde tenkt meg. Og når jeg fikk en bitt kjøtt av gris, så spiser jeg ikke mer. Godt jeg fikk spyttet ut grisen. For ellers hadde jeg blitt dårlig.

Etter middagen ble det tid for en fotballkamp på TV, og litt av en kamp vi fikk sett. Manchester United vant over Juventus i Italia. Så nå kan jeg sove godt i natt.

Og i morgen er det tid for å kjøre fult program igjen. Så får jeg bare tilpasse noen øvelser for skulderen.

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #trening #behandling #intervalltrening #tredemølle #technogym #hokaoneone #hoka #adidas #oakley #vaskeri #klesvask #vaskemaskin #is #sorbetis #adidas 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg