Dag 16 på Vintersol 01.11.18.

Da var vi kommet til dag 16 av mitt opphold her på Vintersol. I dag er det helligdag her på Tenerife. Så da har noen av oss vært på fjelltur, mens de fleste har slappet av på stranden.

Målet for dagens tur i sikte

 

Disse merkene skulle vi følge

 

Jeg har valgte å dra på fjelltur. Vi skulle inn til Ifonche som ligger på ca. 1000 meter over havet og gå derfra og inn mot byen La Quinta. Vi skulle følge hvite og gule merker inn og avstanden skulle være 6,2 kilometer. Jeg var hare for de andre på veien vi gikk. Men haren gikk dessverre feil helt på slutten, men haren kom til rette til slutt. Skulle bli første mann inn til en kirke i La Quinta, men gikk feil i et kryss. For så ikke det ene skiltet og tok en annen rute, da dette passet med avstanden. Etter at de andre ikke kom etter snudde jeg etter at jeg hadde ventet i 15 minutter. Fant da ut at jeg hadde gått feil, og tok samme rute tilbake. Men jeg hadde fulgt riktig merking . Kom isteden frem til et fantastisk utsiktspunkt. Haren har innebygd kompass etter flere år i speideren og haren trives med å gå i fjellet.

Litt av naturen vi gikk i gjennom

 

En blid hare, som elsker å gå i fjellet

 

Litt mer vakker natur

 

Har hvert skogbrann her, men nå vokser og gror det bra.

 

Vannrenne for samling av regnvann

 

En kaktus man kan spise

 

Hit men ikke lengre, men dessverre feil ende stopp

 

Her forstod jeg at jeg hadde gått feil.

 

Totalt tilbakela jeg ca. 15 kilometer på ca. 3 timer og 30 minutter. og hadde en totalt høydestigning på 575 meter. Så en god tur i fjellet her på Tenerife. Men ut fra informasjonen vi fikk på forhånd skulle turen være på 4 kilometer hver vei. Så gikk litt lengre.

Har hatt en fantastisk dag på fjellet, og har sett mye fantastisk natur.

Litt av dagens tur

 

Litt av tilbake turen

 

Etter fjellturen stoppet vi på en restaurant og spiste tapas, før ferden gikk tilbake til Vintersol. 

Dagens kaffe barraquito

 

Her ble det egentrening i det kalde bassenget som holder 28 grader. Fikk tøyd litt ut, men holdt bare ut i 30 minutter. For dette var alt for kaldt for meg. Det store terapibassenget som holder 34 grader stenger klokken 17.00. 

Etter en varm dusj, var det tid for middag. I dag ble det italiensk pizza, som smakte godt.

Pizza Margarita med sopp

 

Hadde jeg vist jeg skulle på fjelltur her på Tenerife, så hadde jeg tatt med meg et par sko til med en litt stivere såle. Men man lærer så lenge man lever.

Så nå får jeg lade batteriene før ukens siste trenings og behandlings dag i morgen.

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #trening #behandling #utpåtur #fjelltur #liveterbestute #oakley #osprey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg