Dag 3 på Vintersol 19.10.18.

Så var tredje dag på mitt opphold her på Vintersol snart over.

I dag har jeg kjørt nesten fult program, men fysioterapeuten min måtte måle meg litt mer i dag, men har nå satt opp et program som jeg skal følge hver dag.

Og som i går starter dagen klokken 08.45 med sittegruppe med pinne, som varer i 45 minutter. Sliter litt med koordinasjonen på noen av øvelsene, men kanskje de sitter i løpet av fire uker.

Neste på programmet i dag ble matte gruppe tøy, som varer i 30 minutter. I dag greide jeg å være med på denne økten uten problemer. Dette etter at jeg var på shoppingtur i går. Hvor jeg kjøpte et boccia sett. Skulle egentlig bare ha en veldig hard liten ball. Men dette fantes ikke her på Tenerife. Så da kjøpte man det nærmeste man fant. Og en av ballene er blitt godt brukt. Bruker ballen på ømme muskelknuter og ømme punkter på ryggen. Ja, det hjelper meg veldig. Når man ikke får passive behandlinger som massasje. 

Etter matte gruppe tøy, ble det ny matte gruppe. Men denne gangen matte gruppe styrke som varer i 45 minutter.

Ja matte trening er en av treningsformene som brukes her nede. Så ble nok en økt på matte, og denne gangen matte gruppe balanse/tøy. Denne varer i 45 minutter. Men i dag fikk jeg ikke tid til å være med på mer en 25 minutter. Grunnen til dette var at jeg ønsket å teste ut basseng kondisjon som krasjer litt mer matte gruppe balanse/tøy.

Terapibasseng i det fjerne

Så da ble det basseng kondisjon på meg også i dag. Denne gruppen varer i 30 minutter, og her er det bare å kjøre på. For kondisjonen må opp. Og ja bassenget har minst 34 grader, og her er det saltvann med litt klor. 

Dagens nest siste økt ble med fysioterapeuten. I dag ble det 6 minutter gangtest. Jeg greide å gå 727 meter på 6 minutter. Så fornøyd med det, og det var terapeuten også. Etter dette var det tid for litt mer målinger. Så i dag målte vi bevegelsen i nakken min, og den er nesten som en “normal” nakke.

Men greide jeg å få hodet i veggen. Nei det gikk ikke i dag heller.

  • Rotasjon i nakken 70 grader begge veier.
  • Hode mot veggen når man står i normal positur med hellene, rumpe og skuldre inntil veggen. Avstanden var 11 cm i dag.
  • Schuber testen, man står med samlede ben og prøver å ta i gulvet. Den var 3,5 cm i dag.
  • Sideveis bøy når man står med samlede ben til venstre side var 13 cm i dag.
  • Sideveis bøy når man står med samlede ben til høyre side var 11 cm i dag.

Så vi har litt å jobbe med fremover. Men skal legge ned det jeg kan, for å prøve å få bedre resultater før vi reiser hjem.

Dagens siste økt ble avspenning , som varer i 30 minutter fra klokken 16.15.

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #fysioterapeut #sittegruppe #mattegym #stivrygg #bassengtrening #avspenning #mattegruppestyrke #mattegryppebalanse #terapibasseng #34grader

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg