Time hos kardiolog 30.04.18.

Så var jeg kommet til en ny time hos kardiologen. Kardiolog er enn hjerte lege. Jeg går til undersøkelse hos kardiolog på Ullevaal sykehus to ganger i året. Grunnen til dette er at jeg i 2015 fikk installert et ILR implantat ved hjertet mitt. ILR Implantatet er justert slik at får jeg for høy eller ujevn hjerterytme så tar den opp dette. Jeg har også et apparat som jeg kan starte et opptak med.

ILR implantatet blir avlest

Når de i dag skulle avlese ILR implantatet fant de ikke noen registreringer på puls over 190. Og ja det kan stemme med hva jeg har opplevd selv. For har ikke hatt noen anfall siden sist undersøkelse. Jeg har trent hardt i vinter, med mange harde og lange skiturer. Men ikke greid å få pulsen over 188.

Men apparatet jeg har for å kunne aktivt starte et opptakt, var tom for batteri. Så da fikk jeg et nytt apparat. Og ILR implantatet har batteri til ca. 13 måneder til. Så da blir det værende installert frem til det er tomt for batteri. Som legen sa, så er det jo en sikkerhet å ha ILR implantatet.

Fikk ny slik, da den forrige var tom for batteri

Så er utrolig glad for at det ser ut til at hjertet mitt fungerer som det skal. For nå er det bare å fortsette å trene mot målene jeg har satt meg. Så kan det hende jeg greier å gå ned noen kilo til også. Men dette er bare en bonus.

Får håpe at hjertet fortsetter som det skal. For jeg er jo i risikogruppen for hjerte og kar sykdommer, da jeg har bekhterevs, astma og sarkoidose.

ILR står for Implantable Loop Recorder

#mittlivmedas #revmatiker #bekhterev #bekhterevs #fastlege #revmatolog #kardiolog #implantat #hjertefeil #mulighjertefeil #norge #oslo #april2018 #livetgårvidere #blogg #aspasient #kronisksyk #ankyloserendespondylitt #ullevallsykehus #oakley #stjudemedical #risikogruppe #karsykdom #karsykdommer #hjertesykdom #astma #sarkoidose #ilr #ilrimplantat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg