Så var det lavt nivå med vitamin D

Så har jeg fått svar på blodprøvene som ble tatt hos fastlegen. Men nå begynner jeg å lure, for hvorfor kan ikke blodprøvene mine være fine.

Jeg vet at jeg må ta blodprøver en gang i måneden for å følge med på de biologiske medisinene som jeg tar. Men hvorfor kan ikke resten av markørene som blir sjekket være i orden.

Blodprøve taging

Først fikk jeg lavt nivå med jern, så jeg lavt nivå med vitamin B12. Denne gangen er det vitamin D som er kritisk lavt. Så da har fastlegen anbefalt at jeg begynner å spise vitamin D, så da er det bare å dra innom et apotek å få tak i det fastlegen anbefalte.

Så spørsmålet er hvorfor har jeg nå fått lavt nivå med vitamin D. Skyldes dette at jeg ikke fikk behandlingsreiser i 2017. Eller skyldes dette at jeg går med for mye klær om sommeren i Norge. For jeg liker ikke å fryse, så da kler jeg meg heller godt om somrene. Men kanskje jeg må revurdere dette nå og kle av meg mer klær når sommeren kommer igjen. Eller skyldes dette at sykdommen er «aktiv» igjen. Ikke vet jeg, men får håpe at vitaminene hjelper meg. Slik at nivået med vitamin D igjen blir akseptabelt. Men godt å ha en fastlege som følger meg godt opp.

Ja, dette er hva jeg skal spise nå

 

#mittlivmedas #fastlege #blodprøver #vitamind #vitaminmangel #lavtnivå #revmatiker #bekhterev #kronisksyk #blogg #sarkoidose #meda 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg