Lavt nivå av vitamin B12, så hva gjør jeg nå.

Ja, er det ikke det ene så er det det andre. Så da jeg var hos fastlegen torsdag den 11.05.17. fikk jeg svar på blodprøvene jeg hadde tatt. Grunnen til at blodprøvene ble tatt er at jeg i det siste har levd uten overskudd. Jeg har ikke orket å trene og kunne sovne i godstolen på formiddagen uten noe forvarsel. Så det skulle bli godt å få vite hva som var galt.

Denne gangen stod det bra til med jernlageret mitt som hadde vært kritisk lavt tidligere i år. Men denne gangen hadde jeg kritisk lavt nivå av vitamin B12.

Så var gjør jeg med dette da. Jo fastlegen skrev ut resept på vitamin B12. Men i Norge er det ikke vanlig med piller, som i resten av verden. Her velger man å sette sprøyter med vitamin B12. Men problemet er at jeg ikke fikk lov til å sette sprøytene selv.

Ja, slik ser esken med Vitamin B12 ut

 

Men du tenker sikkert, sette sprøyter på seg selv. Det er ikke smart, men jeg har satt sprøyter på meg selv i 13 år nå. Dette på grunn av at jeg går på biologiskmedisiner som jeg setter selv. Men da jeg var i militæret ble jeg utdannet til sanitetssoldat. Så da lærte jeg å ta blodprøver og sette kanyler. Og ja jeg prøvde å ta blodprøver på meg selv og sette kanyle på meg selv også. For kjekt å kunne.

Men i fjord høst kjøpte jeg noen vitaminer B12 til en venninne som jeg har sendt til henne. Men skulle jo aldri ha sendt vitaminene, for nå hadde jeg hatt godt av disse vitaminene selv. For jeg er jo så snill jeg, at når en venninne spør om jeg kan hjelpe henne med å få tak i vitamin B12 når jeg er i utlandet. Så gjør jeg dette for henne. Men kanskje du kan sende vitaminene tilbake til hvis du har noen til overs.

Men hvorfor jeg har fått lavt nivå med vitamin B12 er det ingen som kan forklare meg.

Denne røde fine veksen skal inn i min kropp

 

Så fremover skal jeg sette to sprøyter i uken med vitamin B12, så får jeg håpe at nivået med vitamin B12 begynner å stige igjen slik at jeg igjen får overskudd, slik at jeg orker å trene igjen.

#mittlivmedas #fastlege #blogg #vitaminmangel #vitaminb12 #sprøyter #utslitt #bekhterev #revmatiker #biologiskmedisin #mai2017 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg