Ut på tur for å handle nye løpesko

Ja, nå som snøen er borte og joggeskoene fra i fjord er utslitt er det vel på tide å kjøpe nye joggesko. Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til neste måned da lommeboken ikke ønsket dette innhogget denne måneden. Men da jeg var så heldig at jeg vant 3230,- i Vikinglotto på onsdag kunne jeg dra ut å kjøpe nye joggesko en måned før. Så tusen takk for at jeg vant.

Jeg hadde allerede sjekket på nett hvilken sko jeg hadde lyst på, men jeg måtte jo en tur i butikken for å sjekke hvilken størrelse jeg skulle ha denne gangen også. Så da gikk turen tilbake til Oslo Sportslager fredag den 21.04.17. hvor jeg i fjord kjøpte mitt første par med Hoka løpesko.

Siden i fjord har det kommet mange nye modeller, men jeg ønsket å kjøpe samme modell som sist da den var så utrolig bra. Så da de hadde Hoka Vanquish 2 i min størrelse var det bare å handle denne løpeskoen. Egentlig var jeg på jakt etter Hoka Vanquish 3, men den hadde de ikke inne i min størrelse. Men det var ikke så stor forskjell på 2 og 3, så da gikk det greit.

Hoka Vanquish 2, klare for bruk

 

I tillegg til dette Hoka Vanquish 2 valgte jeg å kjøpe et par til. Dette ble Hoka Clayton 2 som er en hybridsko som kombinerer egenskaper fra konkurranse og lettvektsløpesko. Sålen er bred og stabil og har fast støtdemping for optimal respons. Overdelen er veldig tynn og puster veldig godt, samtidig som den holder foten godt på plass ved raske fartsøkninger. Så gleder meg til å prøve denne også.

Hoka Clayton 2, klare for bruk

 

I starten blir Hoka Clayton 2 skoen jeg skal løpe med, mens Hoka Vanquish 2 blir skoen jeg skal bruke til hverdags. Men jeg er også på jakt etter et par til med Hoka sko. Dette er modellen Hupana, men denne har de ikke på Oslo Sportslager. Så mulig jeg må ut på kjøre tur for å få tak i disse. Men de finnes hos Olympia Sport 

Hoka Hupana er oppkalt etter Maori ordet for «spenst», og denne nyheten som har full RMAT® mellomsåle og yttersåle skaper absolutt en følelse av å fly like over bakken. Denne følelsen forsterkes av frihetene og ventilasjonen den strikkede overdelen gir. Hupana er en sko du kan bruke hele dagen. Fra treningsturer til å løpe rundt i byen, skoen har absolutt den anerkjente HOKA følelsen av demping. Den responsive og lette RMAT ? sålen gir en unik kombinasjon av holdbarhet og reaksjonsevne. Med sine rene linjer, allsidighet og passform er Hupana en HOKA sko du ønsker å ha i ditt skoskap!

Så får vente til neste måned med å kjøpe Hoka Hupana. For det er ikke billig å trene og som ufør må man snu hver krone for å få ting til å gå rundt. Men det er viktig med gode sko, når man sliter med dårlige knær, hofter og rygg. Nå skal det ikke stå på skoene for at jeg skal komme i mål med prosjekt2017, som er sommerkropp2017. Selv om motivasjonen til trening er borte for tiden, og kroppen ikke vil trene. Så kan det jo hende at motivasjonen kommer tilbake og at kroppen igjen vil trene.

Det hadde vært kjekt med en sponsor eller to og jeg blir gladelig ambassadør for Hoka, for disse skoene kan jeg fint anbefale til alle jeg kjenner. Bedre demping finner du ikke i noen andre joggesko og passformen er utrolig bra selv for en som har en kort og bred fot.

Så om du enten sliter med hofter, knær eller rygg. Eller bare elsker å løpe og ikke har prøvd Hoka løpesko. Vil jeg anbefale deg å prøve dette merket neste gang du skal kjøpe nye løpesko. Du vil ikke angre.

#mittlivmedas #bekhterev #trene #delmål #mål #hoka #oslosportslager #hokaoneone #prosjekt2017 #sommerkropp2017 #ufør #hoka.no @hoka.no #blog

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg