Dette er hva jeg gjorde når jeg hadde regnbuehinnebetennelse

Da jeg fikk regnbuehinnebetennelse på det ene øyet i starten av januar 2017. Holdt jeg på å gå på veggen. For fikk beskjed av øyelegen om at jeg skulle bruke øyet minst mulig og at det ikke var så lurt å bruke pc eller TV. Og det å lese bok, var også noe jeg burde holde meg unna.

Men hva skulle jeg da finne på. Jeg pleier jo å lese når jeg ikke har noe annet å gjøre. Så det jeg kom frem til at jeg ville prøve ut. Det var å strikke, for dette kunne jeg kanskje klare med et øye, hvis bare oppskriften var lett. Så da dro jeg til Stoff og Still på Tveita senteret og spurte om de hadde noe fint og enkelt jeg kunne prøve å strikke.

Da var jeg i gang

 

Dette hadde de, og jeg dro hjem med garn, strikkepinner i tre og et mønster. Fargene jeg valgte til lua er var beige med natur hvit dusk. Så nå var det bare å sette i gang. Jeg har strikket mye i mine yngre dager, så det stod ikke på kunnskapen. Det gikk litt trått i starten, men etter hvert var jeg inne i flyten igjen.

Da begynner lua å ta form

 

Det jeg valgte å strikke den gangen var en lue, men ikke hvilken som helst lue. Det ble nemlig Tiril lua, som er laget i børstet Alpakka ull. Den er designet av dem eminente skiskytteren Tiril Eckhoff. Hun har inngått et samarbeid med Sandnes garn og lansert et oppskriftshefte med genser og lue som hun har designet selv.

En nesten ferdig lue

 

Slik beskriver Tiril strikking for henne: “- For meg er strikking meditasjon. Mental oppladning er faktisk like viktig som fysisk trening, og jeg kan slappe av og skape noe fint på en og samme tid.”

Så var lua ferdig

 

Og ja jeg bruker nå strikking til avslapping og meditasjon. Men lua ble fort ferdig, men har ikke skrevet om dette da jeg ikke har vist hvordan ting gikk. Så får vi håpe at den passer til personen den er laget til og at personen vil ta imot lua. Men er litt usikker på dette.

Men en lue trenger jo en dusk også

 

Fikk du lyst til å strikke denne fine lua selv, er det enten bare å oppsøke en butikk som selger garn eller gå inn på nettsidene til Sandnes garn og bestille det der. Oppskriften er enkel og kan du strikke, vil ikke dette være noe problem for deg. http://www.sandnesgarn.no/tiril-lua

Så var dusken ferdig
Ferdig lue med påmontert dusk

 

#mittlivmedas #bekhterev #avslapping #meditasjon #strikking #lue #tirileckhoff #sandnesgarn #gave #blogg #alpakkaull #oslo #norge #regnbuehinnebetennelse 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg