Kontroll av Cosentyx den 27.02.17.

Mandag den 27.02.17. var det tid for kontroll av Cosentyx hos revmatologen på Diakonhjemmet sykehus. Det er alltid gøy å komme til revmatologen min. Vi prater om alt fra min diagnose og mitt liv, til det siste innen forskning og behandling av aksial spondyloartritt. Så får alltid utrolig mye ut av disse timene.

Går nå til kontroll hver tredje måned i starten, for at revmatologen skal følge med på utviklingen av hvordan kroppen min reagerer på den biologiske medisinen Cosentyx som jeg går på. Jeg må ta mange blodprøver før hver time, slik at revmatologen følger med på utviklingen i blodet mitt. Samt at jeg er med på et forskningsprosjekt for at de skal se på effekten av denne nye biologiske medisinen.

Så i går gikk vi gjennom blodprøvesvarene og alt stod bra til bortsett fra at jeg hadde litt høy CRP. Men den var ikke veldig høy, så får håpe at den går ned igjen fort.

Klar som bare det for en ny time revmatologen

 

Vi ble enige om at jeg skal forsete med samme dose fram til neste time i mai, en av grunnene til at det ikke ble gjort noen forandring i dosering er at jeg har satt sprøytene på feil tidspunkt. Slik går det når man ikke leser hva revmatologen skriver på medisinen.

Jeg skulle sette en sprøyte i uka i fem uker, så en sprøyte i måneden. Mens jeg har satt en sprøyte i uken i fem uker, så en sprøyte hver femte uke.

Jeg har følt at jeg har god effekt av den biologiske medisinen Cosentyx i ca. 2 uker, og så avtar effekten. Og hadde liten effekt i uke fire og fem. Så blir spennende å se om jeg vil få bedre effekt nå.

#mittlivmedas #bekhterev #diakonhjemmet #diakonhjemmetsykehus #biologiskmedisin #cosentyx #revmatolog #blogg #sprøyte #aksialspondyloartritt #spondyloartritt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg