Årets første skitur i vinterferien 2017

I går reiste jeg på vinterferie til hytta i Numedal. Den ligger på fjellet mellom Numedal og Eggerdal på ca. 900 meter. Så gledet meg til å komme opp til hytta og snøen. Men da vi kom frem var det ikke mye snø, men får håpe det kommer litt mere snø før påske.

Så i dag skulle vi ut å prøve skiføret. Det var vår niese Maria, tante Cathrine min storesøster og meg som dro på tur. Turen gikk i fra hytta og vi skulle prøve å komme oss ned til Dansarfløti, som er en gammel seter ikke så langt fra hytta. Det var kjørt opp skiløyper før det siste snøfallet, men noen steder måtte vi gå igjennom lyng. Men hva gjør vel det når man har gode fjellski å gå på. Festet var ikke noe problem, så godt å kunne gå rett opp bakker når man har en litt dårlig skulder.

Her stoppet vi i dag, så får vi se hvor vi ender i morgen

 

I dag tilbake la vi ca. 3,25 kilometer. Og dette brukte vi 1 time og 25 minutter på. Vi hadde pauser underveis hvor vi spiste appelsin og Kvikk Lunsj. Og når man går med barn, så går man i deres tempo.

Dagens løype på kartet

 

Gjennomsnittspulsen var på 113 og makspuls på 142, mens laveste puls under turen var på 82. Så en fin økt, hvor jeg fikk forbrent godt med kalorier. Jeg forbrente 664 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 49%. Så godt fornøyd med dagens økt.

#mittlivmedas #bekhterev #alfa #åsnes #fjellski #langrenn #trening #hverdagsglede #skiglede #numedal  #borgegrendi #norge #februar2017 #polar #polarv800 #oakley #bergans #rottefella #buff #prosjekt2017 #sommerkroppen2017 #blogg #vinterferie #natursnø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg