Årets tredje skitur ble gjennomført 04.02.17.

Da var det tid for en ny skitur, så turen gikk til Skullerud og kunstsnø løypene rundt Skullerudstua. Siden den forrige skituren har det kommet litt natursnø, samt at gradene er litt lavere. Så det var bare å glede seg til dagens økt, for livet er herlig når man kan gå på ski.

Livet er herlig, når man kan gå på en skitur

 

I dag tilbake la jeg ca. 9,65 kilometer. Og dette brukte jeg 59 minutter på. Hadde bedre feste på denne turen, men skiene er fortsatt litt for stive. Dette merker jeg når jeg begynner å bli sliten, og kommer for langt frempå. Det er da vanskelig å få feste, og jeg får mange glipp tak. Men håper at teknikken og formen blir bedre og bedre for hver skitur jeg tilbakelegger.

Gamle gode ski, med god glid. Men litt stive.

 

Gjennomsnittspulsen var på 159 og makspuls på 174. Så en fin økt, men litt hard. Lå for det meste i sone tre og fire, men det må til for å få økt kondisjonen. Jeg forbrente 955 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 14%. Så godt fornøyd med dagens økt og greide jo å øke distansen med tre nye kilometer. Så dette går fremover, men får håpe på litt mer natursnø.

Kart over dagens tur.

 

Så får vi se om jeg greier å økte distansen på nytt, ved neste skitur. Det var utrolig godt å gå på ski igjen. Dette er den beste formen for trening som jeg vet om. Så håper at været holder seg slik at jeg kan få gått noen kilometer til.

#mittlivmedas #bekhterev #alfa #madshus #2xunorge #skullerud #skullerudstua #skiforeningen #kunstsnø #langrenn #trening #hverdagsglede #skiglede #oslo #norge #februar2017 #polar #polarv800 #oakley #bergans #lillsport #rottefella #2xu #buff #prosjekt2017 #sommerkroppen2017 #blogg #natursnø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg