Nye løpesko, Saucony Peregrine 6 Ice

Etter gårsdagens løpetur fant jeg ut at løpeskoene Salomon Spikecross, jeg hadde kjøpt tidligere i desember ikke passet. Så da dro jeg tilbake til butikken hvor jeg hadde kjøpt disse. Trodde G-Sport hadde en deal, der man fikk igjen pengene hvis varen ikke falt i smak i løpet av 30 dager. Dette var grunnen til at jeg kjøpte skoene, for følte at de var litt store.

Men feil kan man ta, for dealen G-Sport har er at du kan bytte til noe annet. Men da de ikke hadde sko som passet mine føtter, fikk jeg pengene igjen. Så tusen takk for veldig god service.

Så på grunn av denne servicen kunne jeg gå til en annen butikk og se om de hadde sko som passet føttene mine. Ferden gikk så til Oslo Sportslager, for hadde funnet en modell på nett jeg ville prøve ut.

Men da jeg ankomme butikken var de tomme for skoen i in størrelse. Selgeren så jeg kunne prøve dame modellen. Så gjorde dette, og de satt som et skudd på føttene mine. Så da var det bare å kjøpe dame modellen. For jeg har ikke store føtter. Bruker størrelse 40 ? 41. Så da ble det lilla løpesko på meg i dag.

Saucony Peregrine 6 Ice, nye løpesko

 

Grunnen til at jeg handlet hos Oslo Sportslager er at jeg som Obos medlem får 15% på handel over 1000,- Så må jo ta med den rabatten jeg kan få.

Men hadde vært kjekt om organisasjonen jeg er medlem av sammen med ca. 34000 andre i Norge, Norsk Revmatikerforbund. Kunne fått til en deal med sportbutikker over hele landet. Slik at vi som er avhengige av å være i aktivitet og har lite penger kunne fått spart litt penger på sportsutstyr.

En gang i tiden hadde jeg sko størrelse 43. Men da jeg var 13 år skjedde det noe med føttene mine. Jeg fikk veldig høy vrist, som førte til at jeg fikk hulfot. Noe jeg fortsatt sliter med. Men får fotsenger av en ortoped som hjelper på. Og vil anbefale alle mine revmatiker venner til å få sjekket føttene. Fotsenger kan gi deg et nytt liv.

Men nå skal det bli spennende å få prøvd de nye skoene. For har veldig god tro på dem. Saucony Peregrine 6 Ice er en nyutviklet modell for vinterløping på isete underlag. Vibramsålen har store felter med et sklisikkert materiale som sitter godt på is. Dempingen bygger på den populære terrengmodellen til Saucony, men overdelen er med vannavvisende. Det vil si disse skoene har ikke pigger som Salomon Spikecross, men når man løper på litt asfalt også. Så slår piggen for hardt i asfalten. NB: Hvis det er mye løs snø over isen, så sitter piggsko bedre. Men hvor ofte er det dette i Oslo området

#mittlivmedas #bekhterev #trene #løpesko #nyeløpesko #saucony #oslosportslager #gsport #hulfot #fotsenger #revmatiker #obos #obosmedlemfordel #norskrevmatikerforbund 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg