Da prøvde jeg å trene i dag

Etter en natt med alt for mange tanker og alt for lite søvn. Ble ikke morgenen noe bedre. Fikk da en beskjed jeg ikke ønsket å få i romjulen.

Mamma har vært i dårlig form siden første juledag, og i dag tidlig ble hun lagt inn på Ullevaal sykehus. Så får vi håpe at hun kommer igjennom dette også. Men syntes mamma har fått nok nå. Nå kan noen andre der ute ta en sykdom slik at mamma kan få slippe. Mamma orker ikke besøk og heller ikke telefonsamtaler, men hvis man ønsker kan man sende henne en SMS.

Tenkte jeg at det ville være lurt å ta bene fatt. Så planen var å ta en liten løpetur. Dette for å prøve å klarne hodet.

Islagt Rundtjern i bakgrunnen

 

I dag ble det kun en liten tur, for kjente med en gang at kroppen ikke ønsket å løpe. Og etter ca. 3 kilometer så den stopp. Men måtte jo komme meg tilbake, så da var det bare å gå.

Distansen som ble tilbakelagt ble på 6,53 kilometer og tiden jeg brukte var 59 minutter. Så ikke fornøyd med økten i det hele tatt. Men skjønte mer da jeg kom hjem og undersøkte pulsklokken min. Et etter annet er galt for hadde makspuls på 181 på en snittpuls på 159. Dette skulle vært mye lavere. Forbrant 900 kalorier på turen, så det var jo bra. Men nå skal jeg ta det med ro noen dager, så får vi se om kroppen igjen vil lystre. Og kom hjem igjen med flere tanker en før turen. Så får håpe jeg får sove i natt.

Slik ble dagens runde

 

For fatigen er borte, og nå savner jeg den. Det var godt å være trøtt og kunne sove hvor som helst og når som helst.

Salomon Spikecross fantastiske sko på is.

 

Men kjenner at noe er galt i ryggen. Det føles som om jeg har to kniver som stikker inn i ryggen mellom vingene mine. Hva dette skyldes vet jeg ikke, men håper at manuellterapeuten kan finne ut av dette til onsdag. Så får jeg få fastlegen til å ta noen blodprøver få å se om det er noe galt der også. For noe er galt, har hostet opp utrolig mengder med slim etter at jeg kom hjem.

Men dette har jeg ikke tid til. Jeg har jo lagt en plan for 2017, og dette er ikke med der. Så håper at det bare er rester fra 2016, som vil si at her er jeg.

Ulsrudvanet med mange skøyteløpere

 

Det som var positivt med dagens tur, var de nye løpeskoene med pigger i fra Salomon. De satt som bare det på is. Men de er litt store, så bra jeg kjøpte de på G-sport som har 30 dagers åpent kjøp når man har brukt en vare. Så da får jeg se om de har en størrelse mindre, som jeg kan bytte til. Men skoene er litt smale i lesten, så med mine korte og brede andeføtter vet jeg ikke om jeg kommer ned i en størrelse mindre.

Islagt Skøyenpytten

 

Men det positive i dag var at det var veldig mange mennesker ute i skogen, og flere som gikk på skøyter på vannene som var islagte.

 

#mittlivmedas #PolarProud #østmarka #løpetur #salomon #spikercross #2XUnorge #polarv800 #gsport #trene

2 kommentarer
    1. Så bra du kom deg ut en tur, uansett om det ble litt amputert! Har også kjent på dette med mye mat og lite mosjon i jula! Håper det går bedre med kroppen din og med moren din.
      Stå på!

    2. frisklivsagenter: Takker så mye. Ja ikke lett å trene hver gang, når man er revmatiker. Men det er viktig og ikke gi opp. For skal man komme i mål, må man trene selv på dårlige dager.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg