Hjelp noen som trenger det

Da nærmer vi oss julen 2016 med storm skritt, ute regner det i Oslo i dag. Så man får ikke akkurat julestemningen av å titte ut av vinduet. Men da får man prøve å få julestemningen innendørs, så da er det bare å sette på DAB radioen og høre på P7 Klem jul. Her spilles det julesanger hele døgnet. Dette hjelper litt på, men får å komme i enda bedre julestemning er det bare å bake noen julekaker. Samt pynte til jul, så det blir ikke mye tid til å sitte ned. Men jul skal det bli selv om det kanskje ikke blir en hvit jul i Oslo. 

Men det beste jeg vet i julen det er å glede noen andre. Og dette har jeg prøvd og gjort i år også. Jeg har blant annet gitt bort det meste av julekaker jeg har laget. Det har godt en ladning til mine foreldre, samt en ladning til en av mine tanter. Samt at det på mandag og tirsdag blir levert ut lussekatter til alle som deltar på bassengtreningen til Bekhterevforeningen Oslo og omegn. Har også prøvd ut posten med å sende noen lussekatter, men usikker på hvordan posten har fisket dette.

Lussekatter klare for utdeling

Ellers har mine foreldre, min storesøster og jeg laget julekalender som vi har gitt bort til neste generasjon som består av to barnebarn, en niese og en nevø. Så håper at de blir fornøyd med det de får i kalenderen. I tillegg har jeg sendt julekalender til noen andre, som ble veldig glade for kalenderen de fikk. Dette for å glede noen i julen. 

De du gleder i førjulstiden og julen trenger ikke bare være personer som er på utsiden av samfunnet. Det er også viktig å glede familie og venner i denne perioden. 

Men noe annet jeg har gjort i denne førjulstiden. Det er å støtte Kirkens Bymisjon. De hjelper personer som har havnet utenfor samfunnet, slik at også disse skal få en verdig jul. Dette har jeg gjort er å kjøpe gavelapper som Kirkens Bymisjon har laget, som jeg henger på noen pakker som jeg gir bort. Dette gjør at pakkene får en ekstra dimensjon. Samtidig som jeg har hjulpet noen som trenger det også.

Julegave lapper fra Kirkens Bymisjon

Så vil anbefale alle å støtte opp om frivillige organisasjoner som hjelper trengende personer i julen. Dette har vi alle råd til.

#mittlivmedas #snartjul #julen2016 #hvorblirsnøenav #P7klemjul #lussekatter #julekalender #kirkensbymisjon #julebakst #juleglede #gledensomgruersegtiljul

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg