Løpetur og time hos manuellterapeuten

I dag var det igjen time hos manuellterapeuten, så planen var som i forrige uke at jeg skulle løpe til timen. Men da jeg tittet ut av vinduet for å se på været i dag tidlig var det ikke noe godt syn. Ute regnet det, så spørsmålet ble om regnet skulle stoppe meg eller ikke. Men jeg tok på meg en superundertøy stilings og trøye fra Craft samt ullsokker i fra Devold. Uten på dette hadde jeg en 2XU vintertights, ulltrøye fra Janus samt en Norrøna Fjøra jakke. Rundt halsen hadde jeg en Buff og på hode en tynn ull lue i fra Bergans, samt på føttene hadde jeg et par med terreng løpe sko i fra Hoka One One. Så da følte jeg meg klar for en løpetur selv om været ikke viste seg fra sin beste side i dag.

Skøyenpytten ,ed em tynt islag

Turen i dag gikk inn til Skøyenpytten og videre derfra til Østmarksetra. Det var veldig glatt på røtene på stiene jeg fulgte og is på flere av områdene hvor det er gjørme om sommeren. Så nå kunne jeg løpe hvor jeg ville. Men dette med livet som innsats for isen knaker under føttene og et par ganger gikk jeg i gjennom isen, så glad jeg hadde med ekstra sokker. Satte så kursen ned mot Ulsrud hvor jeg fulgte Østmarkveien frem til Haakon Tveters vei og Oppsal Klinikken. Turen ble på 4,25 kilometer og tiden jeg brukte var 39 minutter. Gjennomsnittspulsen var på 160 og jeg forbrant 606 kalorier. Godt fornøyd med dagen tur.

Ikke helt frost i bakken

For å registrere treningen min bruker jeg en Polar V800 pulsklokke.

Så da var det på tide å komme seg til manuellterapeuten. I dag snakket vi om hvordan det vil bli for meg fra nyåret av. Jeg må jo da begynne å betale for behandlingen jeg har hatt gratis i dag. Prisen for meg blir 218,- pr time. Så når jeg går en gang i uken vil jeg i starten en økt utgift på ca. 900,- i måneden. Frem til jeg får frikort 2. Så da får vi se om jeg har råd til dette.

Trå forsiktig for det kan være kaldt i vannet/gjørma under isen

Men mens vi snakket jobbet hun med anklene og akillissenen min da jeg er veldig stiv her. Så får håpe at jeg blir litt mykere her slik at jeg kan løpe enda bedre.

Etter timen løp jeg hjem over igjen, men denne gange ikke noen omvei. Da jeg ikke hadde tid til dette. Denne distansen var på 1,38 kilometer. Som ble unnagjort på 10 minutter. Denne gangen med en snittpuls på 165 og jeg forbrant 259 kalorier.

Så i dag har jeg løpt 5,63 kilometer på 49 minutter. Så tror det skal gå fint å løpe 10 kilometer under Oslo maraton. Har jo fortsatt flere måneder på med, så skal greie å komme i enda bedre form.

#mittlivmedas #bekhterev #sarkoidose #manuellterapi #manuellterapeut #løpetur #trening #hverdagsglede «snartjul #østmarka #norrøna #devold #janus #craft #2xu #polarv800 #bergans #buff #hoka

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg