Jippi da har greid å komme ned til 85 kilo

Jeg har i et par uker vært nede på 85 taller om morgenen, men på kvelden har kroppens vekt vært oppe på 86 tallet igjen.

Men nå har jeg greid å nå mitt neste delmål. Det var å komme ned på en vekt på 85 taller. Så litt stolt i dag, men fortsatt ikke i mål. For drømmen og neste mål på reisen er å komme seg under 80 kilo. Men skal jobbe for å nå dette målet innen sommeren 2017. Går jeg for fort ned i vekt, er det større sjanse for at jeg går dette for opp igjen. Og bruker jeg litt lengre tid, så har kroppen godt av dette. Den får da lengre tid på å tilvenne seg den nye vekten, samt at hunden på kroppen også blir med på reisen.

Vekten i dag tidlig

De siste kiloene fra 90 kilo og ned til dagen vekt, har vært tyngre en de første kiloene. Og det har ikke hjulpet at jeg har hatt lungebetennelse og et virus i kroppen. Dette har gjort at jeg ikke har fått trent så mye som jeg ønsker, men det fine er at vekten ikke har gått opp. Har også måtte droppet den ene treningen i terapibassenget på Diakonhjemmet, da fysioterapeuten er blitt syk. Så nå er det jeg som står på land og viser øvelser til deltakerne. Så i det siste er det en trening i terapibasseng og en løpetur i uken som er treningen jeg gjør. Men i tillegg til dette går jeg fortsatt i trapper istedenfor å ta heis. Jeg går av en holdeplass før jeg er hjemme, slik at jeg på den måten får noen ekstra skritt også. Samt at jeg går 3-4 turer med hunden min hverdag.

Vekten i går kveld

Jeg har spist det samme som jeg har spist i det siste. Mye grønnsaker og frukt, samt fisk og kjøtt. Jeg spiser så lite som mulig av poteter, ris og pasta. Men noen dager blir det litt av dette også. Har også prøvd meg på litt potetgull og snop et par helger, og det rare er at kroppen nå reagerer på dette hvis jeg spiser for mye av dette. Da begynner det å verke i muskler, så blir spennende å se om jeg greier å komme meg i gjennom julen på en ok måte. Det andre som kroppen nå reagerer på er fett mat, så får prøve å spise mest mulig sunt i julen. Men dette blir en stor utfordring, men tror dette skal gå bra jeg. Får legge inn noe økter med trening i løpet av julen. Og det kan jo hende at vi får hvit jul på Østlandet, slik at jeg kan gå på ski.

Men gleder meg til 2017 og alt det jeg skal gjøre da. 2017 blir et fantastisk år med blant annet mange fine naturopplevelser, som jeg skal oppleve når jeg skal delta på flere konkurranser i skjønn natur i Norge.

Og tror jeg vinner veddemålet med fysioterapeutene Özlem og Ulku på Balcova i Tyrkia, så nå får vi håpe på behandlingsreiser i 2017, slik at jeg kan få premien jeg tror jeg vinner. Det er en middag som de betaler, så gleder meg til å gå ut å spise med dem igjen.

Og jeg vil nok en gang takk de tre som fikk meg i gang, Hege, Özlem og Ulku. Men vil også takke de andre av dere som støtter meg på reisen. Det hjelper å ha noen som heier på meg. Det gjør det lettere å komme i mål.

#mittlivmedas #bekhterev #sarkoidose #vektnedgang #trene #hverdagsglede #snartjul #julen2016 #terapibasseng #snartimål #bassengtrening #løpetur #veddemål #behandlingsreiser 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg