Nye undersøkelser på Ullevaal sykehus

Så var det på tide å ta en ny undersøkelse. Men denne gangen var jeg litt urolig for innkallingen jeg har fått. Det stod at jeg skulle ta CT av lungene, men denne gangen på Nevrologisk avdeling. Så hadde en del spørsmål da jeg kom frem.

Er jeg på rett sted eller ikke!

Men det tok sin tid før jeg slapp inn. Jeg hadde time klokken 11.30, men satt og ventet i over en time før jeg slapp inn. Men at en pasient må vente i over en time er ikke bra. Det er sløsing med pasientens tid og burde ikke skje.

Da jeg endelig kom inn, spurte jeg om hva jeg gjorde på nevrologisk avdeling. Ble da fortalt at dette tidligere var nevrologisk avdeling, så ingen ting å bekymre seg for.

CT maskin klar for å bli brukt

Så da var det bare å sette i gang. Jeg fikk en veneflon inn i armen, da jeg skulle ta CT med kontrastvæske. Dette er en litt rar følelse, man får en metallsmak i munnen, samtidig som man blir varm i hele kroppe og til slutt føler man at man tisser på seg.

Veneflon klar for å bli tatt ut etter bruk

Men undersøkelsen gikk bra, så nå får jeg bare vente på resultatet. Det fastlegen vil undersøke er om hvordan det står til med sarkoidosen min. Om lufteknutene jeg har i lungene har blitt noe større, eller om de er på stedet hvil.

Men dette gjør meg ingen ting, men det er enkelte som kan finne på å klage at jeg spytter innimellom. Men jeg har veldig stor produksjon av slim, og dette må opp og ut. Dette kan også skape problemer under trening, da jeg kan begynne å hoste en del. Dette er ikke farlig, men enkelte kan finne på å klage på dette hvis jeg deltar på gruppetreninger. Noe jeg blant annet gjør når jeg er på behandlingsreiser. Og noen ganger hoster jeg så mye at jeg må kaste opp. Da kan det komme mengder med slim, men dette er helelr ikke farlig og ikke smittsomt.

Men istedenfor å komme med spydigheter, går det heller an å spørre hvordan jeg har det. Så skal jeg forklare dette for de som lurer.

#mittlivmedas #bekhterev #sarkoidose #ctthorax #ct #thorax #ullevaalsykehus #veneflon #ventetid #venterom #blogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg