Nok en time hos manuellterapeuten

I dag var det tid for nok en time hos manuellterapeuten. Så da ble oppvarmingen gjennomført med at jeg gikk til manuellterapeuten. I dag skulle det bli godt å få hjelp til bene, for de to siste treningsøktene i terapibassenget på Diakonhjemmet har gitt meg kramper i beina. Så i dag gikk timen med til tøying og strekking av beina. Manuellterapeuten min er utrolig flink og hjelper meg slik at jeg får en vesentlig bedre hverdag.

Så litt usikker på hva fremtiden vil bringe. Grunnen til dette er at dagens regjering har kommet med et forslag om å fjerne diagnoselisten for fri fysioterapi. Det vil si at hvis dette går i gjennom må jeg begynne å betale for timene hos manuellterapeuten. Om jeg har råd til dette i hverdagen, er jeg litt usikker på.

Er alt håp ute, eller snur regjeringen

Jeg er i dag 100% ufør og det blir man ikke rik av. Oslo er jo ikke akkurat noen billig by og bo i. Så kanskje jeg må flytte ut av byen for å få råd til å gå til behandling hver uke.

Håper at dette forslaget blir stoppet, men er redd for at også dette går i gjennom. Vi syke er visstnok blitt en veldig stor byrde for samfunnet. Men problemet er at ikke alle har valgt dette selv.

Jeg ville heller vært frisk og kunne jobbet slik jeg gjorde før jeg ble syk. De siste årene jeg jobbet før jeg ble syk, jobbet jeg mellom 220 timer til 260 timer i måneden. Og dette ga meg en vesentlig bedre økonomi enn hva jeg har i dag. Men når man er arvelig belastet og er genetisk disponent for en sykdom. Hadde jeg ikke noe valg. Jeg ble dessverre syk. Og det vil samfunnet straffe meg for.

#mittlivmedas #bekhterev #manuellterapi #oppsalklinikken #terapibasseng #diakonhjemmet #neitilfjerningavdiagnoselisten @ernasolberg @benthøie @sivjensen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg