Kjøpt for stor dunjakke

I våres var jeg en tur utom Norwegian Outlet på Vestby og kjøpte en ny dunjakke i fra Bergans i Bergans outletten. Kjøpe jakken i størrelse XL, da den gamle jakken var utslitt og hadde revnet i siden etter flere trofaste år.

Jeg tenkte at dette var et godt kjøp, er jo alltid smart å handle utenfor sesong. Men problemet oppstod da kulden på nytt kom inn over Østlandet. Da jeg tok frem jakken igjen, viste det seg at jeg nesten kunne få plass til en til inni jakken. Jeg lurte derfor på hva jeg skulle gjøre. Mitt første forsøk var å selge den på finn.no, men dette uten hel.

Hadde vært smart denne gangen og tatt vare på kvitteringen. Så da tenkte jeg at hva skader det å prøve å få byttet jakken til en størrelse som passer.

Så i går dro jeg en ny tur ut til Vestby med et mål for øyet. Prøve å få byttet jakken til en størrelse mindre. Jeg tenkte at dette ikke ville gå, da det var lenge siden den var kjøpt. Men ekspeditøren i butikken vist forståelse da jeg fortalte at jakken var blitt alt for stor og at den ikke var brukt. Fikk byttet jakken og dro derfra med en ny jakke som passet. Så nå kan jeg gå vinteren i møte uten å tenke på at jeg vil fryse.

Fotograf: Jan Halvard Relbe-Moe

Får håpe jeg nå greier å holde vekten, slik at denne jakken ikke blir for liten.

#mittlivmedas #norwegianoutlet «bergans #dunjakke

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg