Første del mål nådd – 10 kilo lettere

Da jeg begynte min reise veide jeg 101,5 kilo, men i dag skal det feires litt. Grunnen til dette er at jeg nå har greid å gå ned over 10 kilo siden 11.07.16. Så er litt glad i dag, men har fortsatt 5 kilo igjen før jeg skal være fornøyd. I dag er vekten 89,8 kilo.


Da er vekten kommet under 90 kilo.777777777777

Dette har ikke skjedd over natten, men startet på behandlingsreiser til Tyrkia i sommer. Først veide jeg og fysioterapeuten Özlem oss etter ca en uke i oppholdet. Det var ikke noe moro å veie over dobbelt så mye henne. Hun veide da 49,3 kilo. Så det fikk hjernen til å begynne å tenke om jeg rett og slett var på feil sted i livet. Etter dette inngikk jeg et veddemål med en annen fysioterapeut Ulku, om at jeg skulle greie å leve uten sukker og kjøtt. Mens hun skulle slutte å røyke. Jeg levde 14 dager uten sukker og kjøtt, mens hun ikke greide å slutte. Så vant jo egentlig veddemålet. Men vi satte et nytt mål om at jeg skulle ha sommerkroppen når jeg forhåpentlig kommer tilbake neste år og hun skulle prøve å slutte å røyke. Så da var jeg i gang, men det som fikk meg til å snu om på livet mitt. Var at jeg ble med en av mine medpasienter Hege på to fjellturer. Det var ikke noe moro og ikke greie å holde følge opp fjellet. Så det gjorde at jeg på alvor satte i gang med å gjøre om på hvordan jeg lever.


Bilde av ny kropp

I dag har jeg så å si sluttet med å spise potetgull og godteri, samt at jeg spiser mere frukt og grønnsaker. Dette er viktige ting å forandre, men man må også bevege seg mer. I dag går jeg i trapper istedenfor å ta heis. Jeg går av buss eller t-bane en holdeplass før jeg skal, samt at jeg trener vesentlig mer enn hva jeg gjorde før. Så håper at jeg greier å nå mitt neste mål om å nå sommer kroppen før jul og at jeg får behandlingstur neste åt til Tyrkia. Slik at jeg kan vise fram hva jeg har greid. Og vil anbefale alle som sliter med vekten om å begynne i det små og ha noen som støtter deg på veien. Det gjør det lettere, samt sett deg små delmål underveis.

#mittlivemedas #sarkiodose #bekhterev #behandlingsreiser #sommerkropp #tufte #iphone #nykropp #trening #vektnedgang 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg