I dag har jeg løpt/gått No Finish Line Oslo

Etter at jeg hørte at No Finish Line skulle komme til Oslo, tenkte jeg at jeg skulle prøve å fullføre noe runder på Rådhusplassen i Oslo. Så i dag tidlig gikk turen inn til Oslo sentrum for å prøve å tilbakelegge noen runder. For litt over to måneder siden ville jeg vært fornøyd med å fullført en runde på 800 meter, men håpet på flere runder i dag.


Dette er et utrolig bra arrangement hvor sponsorer gir 10 kroner til en velledig organisasjon. I år hvor dette arrangeres for første gang i Norge, var det Stine Sofie stiftelsen som var den heldig organisasjonen som var plukket ut. Stine Sofie stiftelsen gjør en fantastisk jobb for barn som blir utsatt for overgrep i Norge, men her bør myndighetene gjøre en bedre jobb. Barn bør høres uansett alder, men det blir de ikke Norge. I Norge tror man ikke på små barn som forteller hva de har blitt utsatt for. Dette fordi små barn ikke kan fortelle det de gjør, men barn som endelig tør å fortelle hva de er blitt utsatt for bør høres uansett alder.

Tenk å komme tilbake til det du har prøvde å komme bort fra uten å ha blitt hørt. Dette hører ikke hjemme noe sted. I noen saker er det statsadvokaten som er proppen i systemet. Barnet er blitt hørt av både barnevernet og politiet, men statsadvokaten gjør ikke jobben sin. De burde skamme seg.


Klar til start, og ja jeg hørte på musikk under hele turen. Anbefaler alle å høre på Sondre Justad

Så i dag greide jeg å gjennomføre 13 runder av 800 meter. Det vil si at Rema 1000 som var sponsoren for dette arrangementet må ut med 130,- Skulle gjerne ha gjennomført flere runder, men leggene mine så stopp til slutt og drømmen før jeg startet var å greie 10 runder. Så godt fornøyd med dagens økt. Jeg løp en runde, så gikk jeg neste runde. Slik holdt jeg på til jeg ikke orket mer. Men hadde et par harer som jeg brukte litt. Dette var Thor Hushovd og Hilde Gjermundsen Broch. Så tusen takk.


Hare Thor Hushovd til venstre.


Neste hare Hilde Gjrmundsen Broch

Jeg brukte 1 time og 31 minutter på å gjennomføre 10,28 kilometer. Forbrant 1372 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 16%. Makspulsen ble på 181, men gjennomsnittspulsen var på 158. Så når jeg gikk, gikk jeg fort. Dette for ikke å bli kald. Men måtte ha en do stopp underveis, samt at jeg benyttet meg av tilbudet om gratis bananer og vann, som ble delt ut.

Vil anbefale alle som bor i Oslo eller i nærheten om å ta turen innom No Finish Line og enten løpe eller gå noen runder. Dette greier alle, bruk den tiden du trenger.

#nofinishlineoslo #stinesofiestiftelse #mittlivmedas #sondrejustad #iphone #hokaoneone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg