Behandlingsreiser dag nr.29 hjem reise

Da har vi kommet til dagen hvor vi skal sette kursen mot gamle ladet igjen. Nå er både kropp og sin klare for hjemreise. Skal bli godt å komme hjem igjen. Men også trist å forlate noen medpasienter som har skrevet seg inn i hjertet mitt.

Koffertene må stå ferdig pakket utenfor rommet klokken 07.30 og rommet må forlates klokken 08.00. Så dagen starter tidlig. Men jeg fikk med meg noen timer med soling og noen D-vitaminer i dag også. Før turen gikk mot flyplassen.

Siste soling for denne gangen.

Før turen gikk til flyplassen fikk vi servert lunsj.Vi blir fordelt på fire busser, og den første gikk klokken 12.30 i retning flyplassen i Izmir. Min buss gikk klokken 12.50. Vel fremme på flyplassen er det bare å ta tiden til hjelp. Dette ble gjort med litt shopping i taxfri butikken. Flyet til Oslo gikk klokken 15.15 tyrkisk tid. Flytiden er ca. 4 timer og det greier å gå bra. Vi flyr som nedover med JetTime.


Bilde av en sliten gruppe 4. på vei til Gardermoen

De fleste av passasjerene var revmatikere som hadde vært sammen i fire uker, så på hjemturen blir det mye prating om løst og fast. Man har jo fått god kontakt og kjemi med flere av medpasientene i løpet av oppholdet. Enkelte var smarte og så hadde på flyet, mens andre tenkte de skulle gjøre det på flyplassen.


Bilde over inn flyvning til Gardermoen

Da vi endelig landet på Gardermoen, ble vi fraktet i buss rundt halve flyplassen før vi ble sluppet av. Da vi endelig kom ut var det var nesten ingen kø i passkontrollen. Så var det bare å ta bena fått, for å komme til bagasjen og taxfree butikken måtte vi gå flyplassen rundt. Bagasjen var kommet på båndet da vi endelig kom fram. For noe var nå reisen nesten over, mens for andre var bare første etappe unnagjort.


På veil til bussen som skal frakte oss til passkontrollen.

Jeg vil med dette takke mine medpasienter for et utrolig fint opphold, og flere av dere er herlige personer som jeg er utrolig glad jeg har fått inn i livet mitt. Håper at vi kanskje treffes på en senere tur i regi av Rikshospitalet.

Men det er nå arbeidet begynner. Vi kan ikke sette oss ned å tro at alt går sin gang. Nå må vi fortsette å vedlikeholde det vi har startet på. Greier vi dette vil vi få en lengre og bedre effekt av oppholdet, og kanskje gå vinteren i møte med mindre smerter og en smidigere kropp.

#mittlivmedas #bekhterev #sarkiodose #tyrkia #balcova #izmir #behandlingsreiser #rikshospitalet #vennskap #blogg #hjemreise #august 2016

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg