Behandlingsreiser dag nr.14 dagen etter kuppforsøk i Tyrkia

Da ser det ut til at det skal roe seg i Tyrkia for denne gangen, men vi vet ikke når det smeller igjen. Landet er fortsatt ustabilt, men vi har fått beskjed om at vi skal leve som vanlig. Så livet går sin vante gang på Balcova. Men vi skal ikke oppsøke store folkemengder. Så da får vi holde oss i nærmiljøet hvor det tross alt er rolig. Hadde det ikke roet seg ned i går, ville vi ha blitt evakuert ut av Tyrkia, men dette er jo litt dumt da vi har to uker igjen av behandlingene som vi har begynt på. Men skulle det blusse opp igjen vil Rikshospitalet avdeling for behandlingsreiser og UD revurdere om vi er sikre eller ikke. Så får håpe at det roer seg, slik at vi kan få fullført vårt opphold.

Vi prøver å leve som normalt og i morgen begynner trening og behandling igjen. Skal bli godt å få noe annet å tenke på en kuppforsøk og terror.

I dag var det endelig nok vind slik at jeg fikk om min lubbis eller latsekk som enkelte kaller den. Ja det er ikke lett å få luft i den, og ja jeg er for lat til å slite meg ut slik det vises på instruksjonsfilm. Jeg velger heller å bruke vinden til å fylle sekken. Og blåser det mye blir den fort full. Den er utrolig god å ligge i, men når det er opp mot 38 grader blir den litt klam, men hva gjør vel det.


 

Men etter litt soling, leste jeg på nettet at presidenten i Tyrkia ville innføre dødsstraff igjen. Dette ble for noen år siden fjernet, da Tyrkia ville inn i EU. 

Så da ble jeg litt usikker på hva som ville skje nå. Vet at han vil islamifisere landet, men vet ikke om befolkningen ønsker dette. 

#mittlivmedas #bekhterev #sarkiodose #tyrkia #balcova #izmir #behandlingsreiser #rikshospitalet #blogg #juli2016 #kuppforsøk
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg